April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس:
کد خبر: ۳۲۰۱۴۷
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
0
پول نیوز - مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان استان‌های تهران، اصفهان، کیش، مشهد و گیلان از لحاظ معاملات رتبه‌های یک تا شش‌ام را دارند گفت: ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کد سهام گذار و ۱۰۸ شرکت کارگزاری در کشور داریم.

به گزارش پول نیوز، یاسر فلاح اظهار کرد: بازار سرمایه یکی از عرصه‌های مولد سرمایه در کشور است که علاوه بر بورس، ملک و خودرو هم جز بازار مولد هستند، اما دلار، سکه، ارز و طلا جز بازار‌های غیر مولد هستند.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: با سرمایهگذاری در بازار‌های غیرمولد پول سرمایه‌گذار و نقدینگی در اقتصاد وارد یک پارکینگ می‌شود که چرخ اقتصاد را به حرکت نمی‌اندازد.

روش سرمایه گذاری در بازار سرمایه تکنیکی است

وی با بیان اینکه روش سرمایه گذاری در بازار سرمایه تکنیکی است، گفت: بورس فنی و تخصصی است و هیچکس بدون آموزش نمی‌تواند سرمایه کسب کند، اما سرمایهگذاری در بورس در افق بلند مدت از همه سودمندتر خواهد بود. بازار بورس از ابتدای سال هفت برابر بازار مسکن و خودرو رشد داشته که باید افکار عمومی به این سمت هدایت شود.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: در بورس به جز سهام، دارایی‌های دیگری هم نظیر صندوق‌ها و اوراق وجود دارد که برای افراد کم ریسک پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در بورس سهام شرکت‌ها را خرید و فروش می‌کنیم، تصریح کرد: سرمایهگذاران در بورس، سهام شرکت‌هایی که در این بازار پذیرفته شدند را خرید و فروش می‌کنند و مالک بخش معینی از آن می‌شوند.

فلاح با بیان اینکه شرکت‌های حاضر در بورس از حمایت‌های سازمان بورس بهره‌مند هستند، گفت: افراد با هر مبلغی میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند، با ۱۰۰ هزار تومان هم می‌توانید سهامدار شوید در حالیکه در هیچ بازار دیگری نمی‌توان با این مبلغ سرمایه گذاری کنید.

بازدهی ۷۰ درصدی بازار بورس در سالجاری

فلاح با تاکید بر اینکه در بازار‌های سرمایه گزاری نقدشوندگی داریم، گفت: هرچه سرمایه نقدشونده‌تر باشد، جذابتر است. سازمان بورس بعد از بانک با سرمایه گذاری در بازار پول، بازار نقدشوندگی بالایی دارد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه میزان بازدهی در بازار سرمایه نسبت به دیگر بازار‌ها بالاتر بوده است، گفت: از ابتدای سال ۷۰ درصد بازدهی در بازار بورس، ۱۳ درصد بازدهی در بازار مسکن، ۱۴ درصد بازدهی در بازار خودرو داشتیم و طلا و ارز هم بازدهی منفی داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های سرمایه گذاری در بورس حفظ ارزش  پول در شرایط تورمی است، گفت: سرمایهگذاری در بازار بورس و مشارکت در اقتصاد کشور مهم‌ترین رویکرد بازار بورس است. بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین عواملی است که در اقتصاد کشور، نقدینگی را به سمت حرکت هدایت می‌کند.

مشاور سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: بنگاه‌هایی که وارد بورس می‌شوند و سهام را در اختیار مردم می‌گذارند، باعث می‌شوند که سرمایه مجدد به چرخه تولید باز می‌شود.

شفافیت بازار بورس مانع بروز فساد‌های مالی می‌شود

فلاح با تاکید بر اینکه تنها راه شفافیت در اقتصاد، بورس است، تصریح کرد: اگر بورس را تقویت کنیم و شرکت‌ها وارد بورس شوند، دیگر با فساد‌های مالی مواجه نمی‌شویم چراکه این شرکت‌ها مدام توسط سازمان و سهامداران که همین مردم هستند، ارزیابی می‌شوند.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: در بازار سرمایه موضوع افشای اطلاعات داریم، به این صورت که یک شرکت پذیرفته شده در بازار سرمایه طی سال حداقل ۱۶ گزارش فالیت و عملکرد مالی به عموم مردم ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: در بازار سرمایه دو نوع سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم داریم، سرمایه‌گذاری مستقیم که به صورت خرید سهم است، اما در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم انواع ابزار‌ها در بورس طراحی شده که شناخته شده‌ترین آن‌ها صندوق‌های سرمایه گذاری هستند.

فلاح با بیان اینکه ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کد سهام گذار و ۱۰۸ شرکت کارگزاری در کشور داریم که شامل ۱۵ درصد فعال بازار سرمایه می‌شود، گفت: گیلان به لحاظ معاملات ششمین استان کشور در بازار بورس بعد از استان‌های تهران، اصفهان، کیش، مشهد و تبریز است.

ورود به بازار بورس مستلزم استراتژی مالی است

مشاور سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با تاکید بر اینکه ورود به بازار بورس حتما باید با دانش مالی، تجربه کافی و زمان همراه باشد، خاطرنشان کرد: سختگیری‌های سازمان بورس به دلیل حمایت و صیانت از سرمایه‌های خرد است و چنانچه اگر در بازار سرمایه تخلفی صورت بگیرد قاطعانه برخورد می‌شود لذا باید ادبیات بازار سرمایه را در کشور توسعه دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تاکید کرد: در بورس حتما باید دیدگاه بلند مدت داشته باشیم و با پس انداز و بودجه خرد وارد بورس شویم تا سود کنیم و یاد بگیریم و سرمایه مان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بازار بورس باید آموزش ببینید، گفت: برای ورود به بازار بورس حتما باید استراتژی مالی داشته باشید، در بورس شایعات بسیار است که توجه به آن اثرات زیان باری در پی دارد، باید افراد صبور و ریسک پذیر وارد این عرصه شوند، نوسانات در بورس صعودی است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: