کد خبر: ۳۲۰۵۸۰
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
0
پول نیوز - حامل های انرژی مهم ترین بخش حیاتی یک جامعه است و طی هفته اخیر با افزایش قیمت این حامل روبه رو بودیم.

افزایش نرخ حامل‌های انرژی مساوی با افزایش هزنیه‌های زندگی

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، طی هفته گذشته پول نیوز نظرسنجی مبنی بر اینکه آیا افزایش نرخ حامل‌های انرژی باعث افزایش تورم می‌شود؟ برگزار کرد.

طبق این نظرسنجی ۹۴.۴۸ درصد از مردم موافق این موضوع بودند که افزایش هزینه حامل‌های انرژی باعث افزایش تورم می‌شود و ۵.۵۲ درصد نیز مخالف این موضوع بودند و معتقد بودند افزایش نرخ حامل‌های انرژی تاثیری روی تورم ندارد.

روز ۲۴ آبان ماه حوالی ساعت ۱۲:۰۰ نیمه شب بود که افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی مردم را غافلگیر کرد.

بعدا از افزایش  قیمت و از روز شنبه تجمعات مسالمت آمیز مردم شروع شد و بعد از گذشت بیش از یک هفته هنوز هم این تجمعات ادامه دارد. البته این نکته حائز اهمیت است که برخی افراد در جریان این تجمعات به بیش از ۱۰۰ فروشگاه و بانک خسارت وارد کردند.

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل بیمه مرکزی در جریان نمایشگاه اینوکس ۲۰۱۹ گفت: خسارت مراکز آسیب دیده‌ای که بیمه بودند توسط بیمه پرداخت می‌شوند. اما؛ مدیرعامل بیمه مرکزی زمانی برای پرداخت خسارت‌ها تعیین نکرد.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تجمعات مردم حتی روی دسترسی اینترنت نیز اثر گذاشت تقربیا ۷ روز مردم هیچ گونه دسترسی به اینترنت جهانی و حتی داخلی نداشتند البته؛ از دیروز (۲ آبان) دسترسی انواع ADSL به سایت‌های داخلی و خارجی آسان‌تر شد.

در آبان ماه سال جاری تورم به  ۴۱.۱ درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته با کاهش تورم روبه روشدیم، اما این کاهش اثری روی زندگی مردم نداشت و با افزایش قیمت حامل‌های انرژی نتیجه عکس قابل مشاهد بود یعنی افزایش هزینه‌های زندگی.

بنابر این گزارش و نظرسنجی مردم می‌توان گفت که یکی از علت‌های اصلی تورم افزایش نرخ حامل‌های انرژی بوده که افزایش تاثیر مستقیم بر روی زندگی مردم داشته.

افزایش نرخ حامل های انرژی مساوی با افزایش هزینه زندگی مردم است.

 

افزایش نرخ حامل‌های انرژی مساوی با افزایش هزنیه‌های زندگی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: