April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۸۳۸
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
0
پول نیوز - خط‌ آهن میانه ــ بستان‌آباد با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری در ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد به بهره‌برداری رسید.

خط‌ آهن میانه ــ بستان‌آباد بعد از 20 سال افتتاح شد

به گزارش پول نیوز، خط‌ آهن 132کیلومتری میانه ــ بستان‌آباد با هزینه 5 هزار میلیارد ریالی از ایستگاه میانه شروع شده و با گذر از مسیر کوهستانی و عبور از شهرهای ترکمنچای و تیکمه‌داش به ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد متصل می‌شود.

طرح احداث راه‌آهن میانه ــ بستان‌آباد ــ تبریز به‌طول 203 کیلومتر با هدف کاهش 114 کیلومتر مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور، با اعتبار 14هزار و 140 میلیارد ریالی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که با اتمام عملیات اجرایی این طرح زمان حرکت قطار تهران ــ تبریز حدود 5.5 ساعت کاهش می‌یابد و این امر در کاهش هزینه‌های تمام‌شده جابه‌جایی کالا و مسافر داخلی و همچنین رشد سهم ایران در ترانزیت بین‌المللی در منطقه نقش اساسی دارد.

اشتغالزایی برای 200 نفر و ظرفیت جابه‌جایی سالانه 7 میلیون تن بار و 2 میلیون نفر مسافر از مزایای این طرح توسعه‌ای در استان آذربایجان شرقی است.

نخستین قطار مسافربری ایستگاه بستان‌آباد با 159 مسافر که از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شهر بستان‌آباد هستند، به‌مقصد مشهد مقدس به حرکت درآمد.

در این طرح ریلی اولین محموله ریل ملی تولید ذوب‌آهن اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: