چوب حراج بر خودرویی ها؛
کد خبر: ۳۲۰۹۱۵
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
0
پول نیوز - «ورنا» که به عنوان یکی از سرمایه گذاران صنعت خودرو شناخته می شود، از رشد 153 درصدی سودآوری گفت و از برنامه های آتی خود برای ترک صنعت خودرو خبر داد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا» در دوره ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه سال ۹۸ توانست به ازای هر سهم ۱۱۴ ریال سود شناسایی کند که نسبت به عملکرد سال مالی ۹۷ رشد جالب توجه ۱۵۳ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.

مهمترین موضوعی که در رشد سودآوری این شرکت سرمایه گذار نقش داشته، سود حاصل از فروش سرمایه گذاری‌ها است؛ چرا که در سال مالی ۹۸ از محل فروش ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سرمایه گذاری‌های خود، به سود ۶۸۱ میلیارد ریالی دست یافت که در مقایسه با سال مالی ۹۷ برابر با ۲۵۶ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، ۱۶۸ میلیارد ریال سود سهام کسب کرد که ۴۴ درصد بیش از سال گذشته است. مبلغ ۱۳۳ میلیارد ریال سایر درآمد‌های عملیاتی نیز به کمک شرکت آمد تا جهش سودآوری بیش از پیش شود.
شایان ذکر است که «ورنا» بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری کرده که ارزش بازار آن تا پایان آبان ماه بیش از ۱۶ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال است. در کنار آن، یک هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال در شرکت‌های غیربورسی سرمایه گذاری کرده است.

هر چقدر که در پرتفوی بورسی، شرکت‌های خودرویی و قطعه ساز نقش پررنگی دارند، در شرکت‌های غیربورسی خبری از شرکت‌های حاضر در این صنعت نیست و به سراغ واسطه گری‌های مالی و پولی رفته است.

«ورنا» دست به ماشه شد

 

نکته قابل توجه برای سهامداران «ورنا» این است که شرکت اعلام کرده قصد دارد پرتفوی خود را با کاهش میزان سهام خودرویی و افزایش سهام غیر خودرویی، بهینه کند. از سوی دیگر، در اندیشه توسعه فعالیت‌ها در حوزه بازرگانی است و در نظر دارد شرکت‌هایی همچون آپادانا سرام، گسترش علوم زیستی (لیدکو)، گسترش انفورماتیک و توسعه بازرگانی برنا را واگذار کند.

شایان ذکر است که «ورنا» برآورد کرده در سال مالی ۹۹ حدود ۱۳۶ میلیارد ریال سود سهام به بار بنشیند و ۴۴۰ میلیارد ریال نیز از فروش سرمایه گذاری‌ها کسب سود کند. در واقع، این شرکت برآورد کرده در سال مالی منتهی به شهریور ۹۹ وضعیت درآمدزایی کمتر از سال مالی ۹۸ باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: