قطار افزایش سرمایه به ایستگاه اصفهان رسید؛
کد خبر: ۳۲۰۹۱۷
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
0
پول نیوز - سهامداران «اتکام» و «تابا» در جریان باشند که افزایش سرمایه در پیش دارند؛ البته هر چند اندک.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «بیمه اتکایی امین» خبر از برنامه هیئت مدیره برای افزایش سرمایه داد.

بر اساس این گزارش، «اتکام» در نظر دارد سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی کنونی را به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

این افزایش سرمایه حدود ۱۷ درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها انجام خواهد گرفت. شایان ذکر است که این شرکت بیمه تا پایان شهریور ماه سال جاری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان سود انباشته دارد.
این اقدام به منظور شرایط خاص اقتصادی کشور و نیاز بیمه‌گران اتکایی به سرمایه بیشتر جهت نگهداری ریسک‌های بیمه‌ای بزرگ در داخل کشور، صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که «اتکام» در سال مالی منتهی به شهریور ۹۸ توانست به سود خالص ۹۷ میلیارد ریالی دست یابد که ۹ درصد بیش از سال مالی ۹۷ بود.

«اتکام» و «تابا» در اندیشه افزایش سرمایه

دیگر شرکتی که خبر از افزایش سرمایه داد، «تابان نیرو سپاهان» بود که قرار است با افزایش ۷۷ درصدی، مبلغ سرمایه اسمی خود را به ۱۱ میلیارد تومان برساند. افزایش سرمایه این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اجرای طرح توسعه کارگاه الکتریکی اشترجان، انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است که «تابا» در چند دوره مالی اخیر با زیان عملیاتی همراه بوده و در سال گذشته تنها به مدد درآمد‌های متفرقه به سود رسید اما؛ در ۶ ماهه سال جاری نیز همانند گذشته زیانده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: