May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
نورقلی‌پور در گفت‌وگو با پول‌نیوز:
کد خبر: ۳۲۱۶۴۰
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت عزم جدی برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها ندارد، گفت: تصمیمات دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها بیانگر رفتار عوام‌فریبانه و شعاری است.

 

رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر کوچک شدن سفره مردم و سختی معیشت اقشار آسیب‌پذیر را نبود مدیریت کارآمد در کشور و از طرف دیگر، تشدید تحریم‌ها در سال‌های اخیر دانست و اظهار داشت: معتقدم برای اینکه از شرایط فعلی اقتصادی کشور عبور و بتوانیم به اقشار  ضعیف جامعه بیشتر رسیدگی کنیم، می‌بایست یارانه نقدی پردرآمده در فرآیند مشخصی حذف شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت‌ها در تمامی ادوار،در زمینه حذف یارانه نقدی پردرآمدها اقدام مشخصی انجام نداده‌اند و حتی در برخی موارد شاهدیم که مجلس را مقصر فضای موجود اقتصادی در حذف یارانه نقدی ثروتمندان می‌‌دانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ابراز تأسف از اینکه دولت برنامه مشخصی برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها ندارد، اظهار داشت: شواهد از نحوه رفتار و تصمیمات دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها بیانگر این است که، رفتار عوام‌فریبانه و شعاری دارد و عزم جدی برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت وجود ندارد.

نورقلی‌پور تصریح کرد: درآمد حاصل از حذف یارانه ثروتمندان را می‌توان صرف مناطق محرم کشور که نیاز به خدمات بیشتری دارند، کرد، زیرا در حال حاضر بخشی از مناطق کشور از داشتن امکانات اولیه محروم هستند و باید به آنها بیشتر توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه حذف یارانه‌ پردرآمدها می‌تواند به توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند، گفت: در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که دولت نزدیک به 90 هزار میلیارد تومان صرف یارانه‌های نقدی کرده و در برخی جاها‌ نیز پول بی‌ضابطه خرج کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یکی از دلایل حذف نشدن یارانه نقدی پردرآمدها را ناشی از نبود بانک اطلاعات منسجم دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل این مشکل نمی‌توان میزان درآمد خانوارها را به‌طور دقیق بررسی و براساس آن نسبت به حذف یارانه‌ نقدی‌شان اقدام کرد.

برچسب ها: یارانه نقدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: