کد خبر: ۳۲۱۹۴۵
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
0
پول نیوز - مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و به مقاصد حمل شد.
به گزارش پول نیوز، غلامحسین دغاغله امروز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، با اشاره به سه رخداد مهم که سازمان راهداری کشور در امسال با آن مواجه بود، بیان کرد: در ابتدای سال ۹۸ کشور با مشکل سیل مواجه بود و سه استان لرستان، خوزستان و گلستان بیشترین درگیری را در این حوزه داشتند ولی سازمان راهداری کشور به خوبی به موضوع ورود کرد و استان‌های مختلف مکلف به خدمات رسانی در سه استان مذکور شدند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی متولی بازگشایی محورهای مواصلاتی شهرستان الگودرز شد که خوشبختانه کارنامه موفقی را بر جای گذاشت.

دغاغله با اشاره به برگزاری مراسم ویژه اربعین و جابه‌جایی زائران، اظهار کرد: در امسال با افزایش ۸۱ درصدی زائران اربعین حسینی مواجه شدیم که با برنامه‌ریزی انجام شده کار دشوار مدیریت در این عرصه انجام شد به طوری که ۲ میلیون زائر بدون کوچکترین نقص و اخلال به کمک هشت هزار دستگاه اتوبوس و تعدادی مینی بوس و سواری جابه‌جا شدند و تمام نواقص سال گذشته جبران شد.

وی با اشاره به رخداد سوم کشور و موضوع جابه‌جایی کالاهای اساسی تصریح کرد: متاسفانه دشمن به مانند سال ۶۲ که اخلالی را در سیستم حمل‌ونقل کشور ایجاد کرد در سال ۹۸ با شدت بیشتری وارد شد و با وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بحث معیشت و تامین کالاهای اساسی مردم را مورد هدف قرار داد، بر همین اساس با توجه به ورود کشتی‌های حامل کالاهای مورد نیاز در بنادر کشور، ستادی تشکیل و همزمان با برداشت محصول و لزوم حمل محصولات کشاورزان، کار حمل بار کشتی‌ها با جدیت آغاز شد و با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری راهداری و راه و شهرسازی تمامی وظایف تخلیه بار را به صورت ویژه دنبال کردند و اولویت اول حمل کالای اساسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با همت رانندگان و ستاد مرکزی ظرف هشت ماه نخست سال ۱۴ میلیون تن کالای اساسی کشور از بندر امام تخلیه و به مقاصد حمل شد که به لحاظ وزنی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد و به لحاظ سفر ۴۷ درصد رشد در بحث حمل‌ونقل کالای اساسی کشور حاصل شد و تحقق این امر تنها حاصل وحدت و همدلی رانندگان و مدیران استان و شخص وزیر راه و شهرسازی بود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: ۶۷ درصد کالاهای وارده به کشور از بندر امام ترخیص می‌شود و وزیر راه و شهرسازی در امر ترخیص کالاها نظارت مستقیم داشت. خوشخبتانه امروز ذخایر استراتژیک کشور تامین است و این امر مرهون تلاش سیستم حمل‌ونقل و راهداری کشور است.

وی در خصوص برخی مشکلات رانندگان همچون پایه حقوق مستمری بگیران بیان کرد: در این راستا روز گذشته کمیسیون اجتماعی تشکیل و موضوع مورد بحث قرار گرفت. ضریب ۱.۴ در حال افزایش است و تنها باید با سازمان تامین اجتماعی و صنف رانندگان به جمع بندی برسیم.

دغاغله افزود: در بحث بیمه تکمیلی در مرحله اول، رانندگان به همراه همسران خود تحت پوشش قرار گرفتند و در مرحله دوم دو نفر از فرزندان رانندگان نیز تحت پوشش قرار گرفتند و اخیرا به مناسبت هفته حمل‌ونقل رانندگان دارای فرزند معلول یا بیمار خاص تحت پوشش قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود که سطح پوشش بیمه تکمیلی رانندگان افزایش یابد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور بر ضرورت توسعه شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند به جهت افزایش بهره‌وری در این حوزه اشاره کرد و گفت: لازم است به مانند توسعه حمل‌ونقل هوشمند در درون شهر در خارج از شهر نیز این فناوری توسعه یابد و بر همین اساس، اخیرا نوبت مجازی در بنادر، سیستم اثر انگشت، سیستم پلاک خوان و ارتباط پایانه با بنادر راه‌اندازی شده است.
در این آیین از تعدادی از فعالان حوزه راهداری، حمل‌ونقل و مدیریت بحران استان تجلیل شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: