کد خبر: ۳۲۲۰۲۳
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
0
پول نیوز - وزیر ارتباطات طی هفته های گذشته وعده شگفتانه خاصی داد اما؛ به نظر می رسد نوعی از مدیریت شوک در میان دولتمردان نهادینه شده که افکارعمومی را نگران و ناراحت کرده است.

از شگفتانه حرص‌آور وزیر جوان تا سجادی که مجوز نداشت

به گزارش خبرنگار پول نیوز، «سورپرایز» را در فرهنگستان ادب و هنر "شگفتانه" معنا کرده‌اند. کاری که باعث غافلگیری می‌شود.

بر اساس این معنا همه آنهایی که خبر داشتند آذری‌جهرمی قرار است روز (پنجشنبه 21آذر ماه) سورپرایز کند، منتظر یک "شگفتانه" بودند: رفع فیلتر تلگرام یا توییتر،ساماندهی شدن میزان حجم مصرفی یا حتی خدای ناکرده "ملی‌شدن" اینترنت!

وزیر ارتباطات درباره وعده خود در صفحه اینستاگرام نوشته بود: «بالاخره ممکنه خبر خوب زیادی در این مدت نشنویم یا حتی از شنیدن سورپرایز تعجب کنیم. اما من تمام تلاشم رو می‌کنم که حداقل به اندازه‌ی خودم برای شما مردم کار کنم و خبر خوب بدهم. همین شادی و هیجانی که این مدت در جامعه ایجاد شد خیلی ارزشمنده. کشور و مردم بزرگی داریم و باید قدرشون رو بدونیم. باید ایران رو بهترین و پیشرفته‌ترین کشور دنیا کنیم!»

وزیر جوان دولت دوازدهم در صفحه توتیتر خود شگفتانه ای را اعلام کرد و نظرسنجی منبی بر اینکه این شگفتی چه چیزی خواهد بود مطرح کرد و در صدد این شد تا ببیند مردم چه چیزی را سوپرایز می دانند؛ اما در نهایت روز شگفتانه وزیر ارتباطات فرا رسید و آذری جهرمی در یک حرکت گاز انبری از پهبادهای نامه بر رونمایی کرد.

وی خیلی رسمی در صفحه مجازی خود نوشت:«شرکت ملی پست ایران به توانمندی حمل و‌نقل بسته‌های پستی با استفاده از پهپاد مجهز شد. کشورهای اندکی دارای چنین توانمندی هستند.»

باید گفت که پیش از این در قدیم الایام از چنین تکنولوژی استفاده میشد اما نامش کبوتر نامه بر بود نه پهباد نامه بر؛ اما امروزه با تغییر تکنولوژی نامه بری دچار یک جهش ژنتیکی حیوان به ربات شد و در نهایت کبوتر به پهباد تغییر ساختار داد.

مردم واکنش های مختلفی به این خبر نشان دادند

از همین رو سیل انتقادات مردم نسبت به اقدام وزیر ارتباطات که بسیاری آنرا سرکاری خطاب کردندسرازیر شد و خیلی ها با عصبانیت نسبت به آن مطلب در شبکه اجتماعی توئیتر نوشتند: این اقدام وزیر بازی با افکارعمومی است ضمن آنکه درواقع بسیاری از این کاربران اعلام کردند که وزیر ارتباطات هنوز نتوانسته نیاز روز جامعه را متوجه شود و از سوی دیگر در زمانه ای که مشکلات زیادی گریبانگیر مردم است، سعی دارد با جلب توجه و اعلام اینکه خبر شادی بخشی دارد، مردم را نسبت به اقدامات خود غافلگیر کند، اما متاسفانه این موارد به سبب عدم برآورده شدن نیاز و احتیاجات مردم مورد خشم و عصبانیت آنان شده است.

جالب اینجاست که وزیر وعده های زیادی چون پایان وس (خدمات ارزش افزوده) به مردم داده است اما اغلب این موارد در حد یک وعده مانده است.

در همین شرایط آقای وزیر به سراغ وعده جدیدی رفته است که چندان نتوانسته بود با شگفتانه قبلی اش مخاطلبانش را راضی و خشنود کند.

آذری جهرمی در صفحات اجتماعی خود از مردم درخواست کرد تا نامی برای این پهپاد انتخاب کنند که با توجه به اینکه مردم به طرز عجیبی از این سوپرایز وزیر جوان مشعوف شدند سیل انتخاب نام ها برای این پهباد آغاز شد و آذری جهرمی مطرح کرد که بهترین نام را به عهده مردم میگذارم و هر اسمی بیشترین لایک را به خودش اختصاص دهد رسما نام پهباد ما خواهد شد.

در نهایت اسامی مختلفی به این شگفتانه آقای وزیر پیشنهاد شد اما اسم "پپه"  که به قول پدید آورنده آن مخفف (پهپاد پست هوایی) بیشترین اقبال را به خود اختصاص داد اما با توجه به بار معنایی این کلمه نام «سجاد» یعنی نام فرد پیشنهاد دهنده برای این پهپاد گذاشته شد.

آقا اشتباه زدی!! پهبادها مجوز ندارد...

بعد از اعلام این خبر توسط آذری جهرمی فردای همان روز علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری واکنش نشان داد و گفت: تاکنون شرکت پست برای راه اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است و شگفتانه آقای وزیر هیچ گونه مجوزی ندارد.

اما؛ در نهایت از پس پیگیری های خبرنگار ما رضا جعفر زاده در گفتگو با پول نیوز، خبر از مجوز دار بودن این شگفتانه داد و تاکید کرد : فقط هماهنگی های لازم با نهادهای زیرربط انجام نشده بود.

از شگفتانه حرص‌آور وزیر جوان تا سجادی که مجوز نداشت

این گفته ها از سوی روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به نحوی بود که خبر نداشتن مجوز را تنها یک شیطنت رسانه ای تلقی کرد و گفت: سازمان هواپیمایی نگفته است که پهپاد مجوز ندارند و فقط برداشت نادرست رسانه ها از سخنان رئیس سازمان هواپیمایی بود.

 از پهپاد پست چی تا امداد رسان

در ادامه این پیگیری ها حسین نعمتی رئیس سازمان پست نیز در گفتگو با خبرنگار پول نیوز، تاکید داشت که پهبادهای ما مجوز را اخذ کرده بودند اما گویا رییس سازمان هواپیمایی کشوری از این امر بی اطلاع بود که بعد از اظهار نظر در این خصوص اطلاعات لازم به وی منتقل شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: با نشست های مکرری که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم این پهپادها مجوزهای لازم را اخذ کرده بودند و فقط تنها مشکل ما نبود هماهنگی لازم با دستگاه های زیرربط بود و بعد از انجام این هماهنگی ها مشخص شد که ما مجوز داشتیم.

از شگفتانه حرص‌آور وزیر جوان تا سجادی که مجوز نداشت

نعمتی مهم ترین کاربرد این پهپاد ها را در حوزه امدادرسانی و هلال احمرعنوان کرد و گفت: مقرر شد تا به زودی پهپادهای هلال احمر وارد مدار خدماتی شده و شروع به کار کنند از سویی تلاش داریم تا با کمک شرکت های دانش بنیان بتوانیم ساز و کار مناسب برای ورود این پهپادها به بخش های مختلف جامعه را فراهم کنیم.

در پایان باید اذعان کرد که مجهز شدن شرکت پست ایران به پهپاد خبر خوبی است. دست شما درد نکند آقای وزیر جوان ما؛ اما این خبر برای مردم سورپرایز نیست. سوپرایزی برای مردم  ترتیب دهید که دردی از مردم دوا کند نه اینکه مثل آب یخ روی سر مردم ریخته شود. مردم به دنبال سوپرایز های معیشتی هستند آنهم نه حرص آور بلکه خوشی آور...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: