May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر پروژه تیس در گفتگو با «پول نیوز»:
کد خبر: ۳۲۲۲۰۹
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
0
مدیر پروژه تیس، ازطراحی رمز ارز در منطقه آزاد پولی و مالی سواحل مکران و شباهت بیشتر معاملات آن به فضای بین المللی خبر داد.

به گزارش پول نیوز؛ رمزارزها نوعی پول دیجیتال هستند که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت نقل و انتقال آن با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل می‌شود و معمولا به‌طور غیرمتمرکز (بدون وابستگی به یک بانک مرکزی) کار می‌کند.

یونس سلمانی، مدیر پروژه «تیس» در شرکت فناوری‌های هوشمند مالی امین در گفتگو با خبرنگار پول نیوز، توسعه سواحل مکران را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری‌های عظیم دانست و اظهار کرد: «یکی از مسائل مهم کشور، توسعه مناطق استراتژیک اقتصادی است، که این امر بار‌ها مورد تایید مقام معظم رهبری نیز بوده اما؛ متاسفانه، علی رغم تاکید چند باره در اسناد بالا دستی، توجه جدی به این امر نشده است».

مدیر پروژه تیس مهم‌ترین موانع عدم توسعه سواحل مکران را نوسانات ارزش پول ملی، شوک‌های ارزی، محدودیت‌ها و بروکراسی‌های کشور دانست و اذعان کرد: به جرات میتوان گفت که تاسیس یک منطقه آزاد پولی و مالی در این منطقه می‌تواند بستر‌های مناسب برای ارتقای جذب سرمایه داخلی وخارجی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه با مطالعه استراتژی‌های موفق و الگوبرداری از کشور‌هایی مانند چین، ترکیه و مالزی به این فکر افتادیم تا یک منطقه آزاد پولی و مالی را در سواحل مکران ایجاد کنیم گفت: ایجاد یک رمز ارز با پشتوانه ارز‌های مختلف و طلا به جای رمز پول در معاملات این منطقه آزاد مالی از موفقیت‌های این طرح است.

مدیر پروژه تیس در خصوص مزایای ارز مجازی عنوان کرد: «خوبی این رمز ارز این است که ریال و دلار در پشت آن قرار ندارد و ارزش پول ملی کشور از نوسانات به دور است و سرمایه گذار می‌تواند به راحتی با پول ملی خود در مناطق استراتژیک مانند سواحل مکران سرمایه گذاری کرده و پول خود را برحسب تیس برداشت کند ضمن آنکه این رمز دیجیتال قابلیت تبدیل به هر ارز مرتبط بین المللی را از طریق صرافی‌ها دارد».

وی ضمن اشاره به عدم تاثیر کاهش ارزش پول ملی در سرمایه گذاری‌های خارجی گفت: «قبل از نوسانات ارزی، بسیاری از ایرانیان، از بانک‌های خارجی به ویژه بانک‌های امارات وام گرفته و در بانک‌های ایرانی سپرده گذاری کرده بودند که با افزایش نرخ ارز متاسفانه ضرر هنگفتی را متحمل شدند. همچنین از کشور‌های همسایه نظیر افغانستان و عراق، سرمایه گذارانی را در ایران داشتیم که با نگاه مثبت وارد کشورمان شده و در نوسانات ارزی اخیر به شدت متضرر شدند».

مدیر پروژه تیس در ادامه افزود: با توجه به تغییراتی که در ساختار ارزی کشور به وقوع پیوست و زمینه کاهش اعتماد سرمایه گذار خارجی را حاصل کرد ما بر آن شدیم تا برای رفع این معضل رمز ارز تیس را برای حل این مشکلات طراحی کردیم.

وی اضافه کرد: «این رمز در قالب یک پلت فرم عرضه می‌شود که خود شامل بخش‌های مختلف نظیر توزیع و انتشار تیس، صرافی و بانکداری مرتبط با تیس، بخش مربوط به توسعه کسب و کار‌ها و سهولت آن‌ها و یک بخش آن نیز، مرتبط با نظام مالیاتی حاکم بر آن منطقه خواهد بود».

سلمانی در پایان یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد چنین مناطقی مانند مکران را استقلال بیشترحقوقی، قضایی و مالی منطقه آزاد پولی و مالی نسبت به سرزمین مادری و شباهت‌های بیشترآن به فضای بین المللی دانست.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: