رخداد منفی در نزدیکی این پتروشیمی؛
کد خبر: ۳۲۲۴۴۷
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
0
پول نیوز - درآمد فروش «جم پیلن» در پاییز 98 دو برابر سال گذشته بود اما؛ کاهش اسپرد شرکت حاشیه سود را در معرض افت قرار داده است.

فشار اسپرد «جم پیلن» کم شد

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پلی پروپیلن جم» در آذر ماه عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و نسبت به آذر ماه رشد 59 درصدی درآمدهای عملیاتی را تجربه کرد.
در نهمین ماه سال پلی پروپیلن با بسته بندی پالت که مهمترین محصول شرکت به شمار می رود، با رشد درآمدی 64 درصدی همراه بود اما؛ در بخش صادرات این محصول 11 درصد افت درآمد را تجربه کرد.
در مجموع، طی دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 «جم پیلن» 23 هزار و 415 میلیارد ريال درآمد کسب کرد که 2 برابر درآمد مدت مشابه سال گذشته است. عمده دلیل آن نیز افزایش 107 درصدی مبلغ فروش پلی پروپیلن با بسته بندی پالت عنوان می شود.

نکته منفی «جم پیلن» در فصل پاییز کاهش اسپرد شرکت است. گپ قیمتی بین پروپیلن مصرفی که از «پتروشیمی جم» خریداری می کند با محصول تولیدی پلی پروپیلن در فصل پاییز به کمترین حد خود رسید که می تواند موجب افت حاشیه سود ناخالص شود.
در فصل بهار، گپ قیمتی بین پروپیلن مصرفی با پلی پروپیلن تولیدی 7000 تومان بود که منجر به پوشش سود بسیار مطلوب شد و حاشیه سود ناخالص به 48 درصد رسید.
در فصل دوم سال، این گپ قیمتی به 5000 تومان کاهش یافت و حاشیه سود نیز به 26 درصد تقلیل یافت. اکنون در پاییز فاصله قیمتی بین ماده مصرفی با محصول تولیدی به کمتر از 4000 تومان افت کرد.
در واقع «جم پیلن» 3 ماهه پاییز افزیش فروش داشت اما؛ ممکن حاشیه سود ناخالص به دلیل کاهش اسپرد کمتر از نیمه اول سال باشد.

فشار اسپرد «جم پیلن» کم شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: