افت ۲۰ درصدی این فولادساز در یک ماه؛
کد خبر: ۳۲۲۴۶۶
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
0
پول نیوز - سومین فصل سال برای «فولاد هرمزگان جنوب» بهتر از فصول دیگر سال سپری شد و افزایش نرخ اسلب امید‌ها را برای تحقق سود چهار رقمی بالا برده است.
به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، ۴ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال سهم شرکت «فولاد هرمزگان جنوب» از فروش در آخرین ماه پاییز بود.
تمام بار فروش شرکت بر دوش اسلب است که در آذر ماه افت ۲۰ درصدی نسبت به آبان ماه داشت و به همین جهت با تنزل فروش مواجه شد.
در مجموع، عملکرد ۹ ماهه «هرمز» به کسب درآمد ۴۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریالی ختم شد که در مقایسه با مبلغ فروش دوره ۹ ماهه سال ۹۷ نشان از پیشرفت ۷۰ درصدی دارد. 
 
فصل بهار با فروش ۱۴ هزار میلیارد ریالی به پایان رسید و در تابستان ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد اما؛ عملکرد پاییز از دو فصل دیگر بهتر بود و بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال درآمد عاید «هرمز» شد.
بر این اساس، برآورد می‌شود که در پایان دوره ۹ ماهه به سود هر سهم ۸۰۰ ریالی دست یافته باشد و با توجه به این افزایش نرخ فروش اسلب در مدت اخیر، انتظار بر این است سود سال ۹۸ این فولادساز در حوالی ۱۰۰۰ ریال قرار گیرد.
شایان ذکر است که اسلب صادراتی در ۳ ماهه سوم سال به قیمت ۳۵۰ دلار کاهش یافته بود اما؛ در حال حاضر در محدوده قیمت ۳۸۰ دلار در حال معامله است.
 
«هرمز» به سود ۸۰۰ ریالی نزدیک شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: