دست این انبوه ساز در تقسیم سود باز شد؛
کد خبر: ۳۲۲۶۰۴
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
0
پول نیوز - سال مالی 98 «ثامان» در حاشیه سود بالا و فروش بهتر نسبت به سال مالی قبل به اتمام رسید و نوید مجمعی پربار را به سهامداران داد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سامان گستر اصفهان» در سال مالی منتهی به شهریور ماه 98 موفق شد به ازای هر سهم 136 ريال سود کسب کند و رشد 271 درصدی را نسبت به سال مالی 97 تجربه کند.

در این سال مالی، با ثبت افزایش 89 درصدی، 59 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی کرد و از آن جایی که بهای تمام شده فقط 19 درصد رشد کرد، سود ناخالص جهش 380 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.

به این ترتیب، حاشیه سود ناخالص شرکت با جهشی بلند به 69 درصد رسید و دیگر همانند سال مالی 97، با اندک هزینه فروش، عمومی و اداری متحمل زیان عملیاتی نشد.

از سوی دیگر 30 میلیارد ريال از محل سرمایه گذاری ها درآمد عاید «ثامان» شد و چون هیچ گونه هزینه مالی ندارد، سود خالص در سطح 30 میلیارد ريال قرار گرفت.

به صورت تلفیقی، سود خالص این شرکت انبوه ساز 12 میلیارد ريال است و از تفاوت فاحشی نسبت به زیان خالص 59 میلیارد ريالی سال مالی 97 دارد.

«ثامان» 270 درصد جهش کرد

لازم به ذکر است که «ثامان» در 25 دی ماه سال جاری به مصاف مجمع عمومی عادی سالیانه می رود تا در خصوص تقسیم سود نقدی با سهامداران خود به شور بنشیند. این انبوه ساز با سرمایه 221 میلیارد ريالی، بیش از 212 میلیارد ريال سود انباشته دارد که بیانگر دست باز مدیران در تقسیم سود مناسب است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: