May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
شیرین کامی مینو با افزایش سرمایه؛
کد خبر: ۳۲۲۶۵۹
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
0
پول نیوز - روز گذشته هیئت دولت آیین نامه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را به تصویب رساند و مسیر آن برای شرکت ها هموار شد. از همین رو، «غصینو» به سرعت درخواست تجدید ارزیابی سنگین خود را رو کرد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنعتی مینو» در نظر دارد مبلغ سرمایه خود را از مبلغ 1000 میلیارد ريال کنونی، فراتر برد.

بر اساس این گزارش، قرار است از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، میزان سرمایه با 314 درصد افزایش، به 4139 میلیارد ريال برسد.

هدف از انجام این طرح، اصلاح ساختار مالي، کاهش ريسک مالي سرمايه و بهبود نسبت مالکانه ذکر شده است.
شایان ذکر است که این شرکت از بدو تأسیس تاکنون دارایی های خود را تجدید ارزیابی نکرده بود. از سوی دیگر، چون تمام تجدید ارزیابی انجام شده از محل زمین های شرکت است، هیچ گونه هزینه ای از جمله هزینه استهلاک به شرکت تحمیل نمی کند و این اقدام برخلاف تجدید ارزیابی «غگل»، کاهنده سود نیست.
«غصینو» بالغ بر 5392 میلیارد ريال دارایی دارد که از این میزان، 73 درصد دارایی غیرجاری است. لازم به ذکر است تنها طبقه ای که توان تجدید ارزیابی در آن نهاده شده، طبقه دارایی های غیرجاری است.
ماحصل فعالیت این شرکت تولیدکننده محصولات شکلات و بیسکوئیت در این سال ها به سود انباشته 1627 میلیارد ريالی ختم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: