April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۶۹۴
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
0
پول نیوز - وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت دوازدهم بالغ بر ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود.

افزایش ۵۸۰ کیلومتری آزادراه‌های کشور

به گزارش خبرنگار پول نیوز، محمد اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح خط قطار برقی کرج - هشتگرد  با حضور رئیس جمهور همراه بود، اظهار کرد: امروز یکی از وعده‌های مهم دولت عملیاتی شد و مردم از این خدمت بزرگ بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: اینکه ما در این اقدامات حمل و نقل را از خودرو محوری به ریل محوری انتقال بدهیم اقدامی بزرگ است که در دولت تدبیر و امید کار در این زمینه با اهتمام ویژه ای دنبال شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا پایان فعالیت دولت کنونی هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور افزوده خواهد شد که مشتمل بر خطوط جدید و همچنین خط دومی است که برای بالا بردن راندمان، ظرفیت و ایمنی است که در این قالب خطوط فرعی را برای اتصال به مراکز باری داریم که بخشی از آن همان خطوط حومه‌ای خواهند شد.

اسلامی اشاره کرد: از جمله اقدامات ریلی مدنظر تکمیل مسیر ریلی چهار خطه تهران - کرج و خط دوم کرج - قزوین است که کمک بزرگی به ما برای تردد می‌کند به گونه‌ای که در شمال اتوبان با مترو و در جنوب اتوبان با قطار ریلی به این مناطق سرویس می‌دهیم و معضل عظیم ترافیکی اتوبان کرج به ویژه در قسمت پل کردان برای عبورهای خودرویی و ترانزیتی حل می‌شود.

اسلامی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات استاندار البرز برای پیشبرد پروژه‌های راه و کمک به حل مشکلات ترافیکی این استان، گفت: او مقتدرانه این امور را پیگیری کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پروژه کنارگذر جنوبی که بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر آزادراه از آبیک تا گرمسار است، عنوان کرد: این اقدام نقش مهمی در خروج بار بزرگ ترافیک از اتوبان کرج - تهران دارد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تا پایان دولت دوازدهم بالغ بر ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود.

اسلامی در ادامه عنوان کرد: ادامه پروژه آزادراهی همت نیز اقدامی مهم است و در کنار پروژه بزرگراه شمالی شهر کرج را در حال اجرا داریم که توسط مدیریت شهری کرج در حال انجام است و ادامه همت از روی یک پل ساخته شده عبور خواهد کرد و به کمربند شمالی وصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو پروژه مهم راه در البرز از جمله ادامه همت و کمربند شمالی و از طرفی خطوط راه آهن و مترو بهترین توسعه‌های زیرساختی حمل و نقل در این استان است، گفت: با بهره برداری از این خطوط آسایش و کیفیت بخشی به زندگی مردم را در این منطقه را خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: