April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۷۳۱
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
0
پول نیوز - افزایش سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در روسیه عامل مهمی برای افزایش کل سرمایه گذاری خارجی در روسیه است.

سرمایه گذاری خارجی در روسیه 70 درصد افزایش یافت

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از راشاتودی، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، می‌گوید شرکت‌های اروپایی بیشتر از همیشه در روسیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به گفته او کشورهای اروپایی نقش مهمی در افزایش کل سرمایه‌گذاری خارجی در روسیه به عهده داشته‌اند.

دیمیتریف گفت: پیش بینی من در ابتدای سال 2019 ، افزایش سرمایه گذاری خارجی بیش از 50 درصد بود، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان این پیش بینی را زیر سوال بردند، اما درصد این سرمایه گذاری در روسیه به حدود 70 درصد افزایش یافته است.


رئیس صندوق سرمایه‌گذاری ملی روسیه اشاره کرد که چنین رشد سرمایه‌گذاری خارجی به معنای این است که تحریم‌های اقتصادی ضدروسی غربی که در سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشات اوکراین وضع شد، تأثیری که انتظار می‌رفت را نداشته‌اند.

او اضافه کرد: رهبران سیاسی اروپا نمی‌توانند جلوی شرکت‌های اروپایی برای انجام تجارت سودمند دوجانبه را بگیرند. تحریم‌های اقتصادی ابزاری تاریخ گذشته‌اند که با منطق توسعه اقتصاد جهانی در تناقض هستند. حتی با وجود این تحریم‌ها متوقف کردن جریان سرمایه‌گذاری جهانی غیرممکن است. با این همه کشورهای اتحادیه اروپا با از دست دادن سهم خود از بازار روسیه به واسطه این تحریم‌ها، ۲۴۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: