به گزارش پول نیوز، تعیین کالاهای اولویت دار به صورت مستمر، در هر هفته از سوی کارگروه تنظیم بازار صورت میگیرد که بر همین اساس ۵ کالای لاستیک سنگین، میلگرد و ورق، حبوبات، شکر و خدمات حملونقل بار به عنوان کالا و خدمات اولویت دار در هفته منتهی به بیستم دی ماه معرفی نمود.
سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و سازمان حمایت مصرفکنندگان تولیدکنندگان در کنار نظارت و بازرسیهای معمول و همیشگی خود، تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاههای مرتبط به کالاها و خدمات اولویت دار مذکور معطوف نموده و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی قرار میدهند.
در طی ۹ ماهه ابتدای امسال بیش از یکصد هزار بازرسی در موضوع شکر انجام شده و پنج هزار و پانصد و نود پرونده تشکیل شده است. همچنین در موضوع حملونقل، ۷ هزار بازرسی انجام شده که دوهزار و دویست و پنجاه و هفت پرونده تخلفاتی مطابق با این نظارت به عنوان متخلف شناسایی شده است.
هر گونه گزارش و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیر صنفی در خصوص کالاهای اولویت دار اعلام شده در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت لذا سامانه تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری آماده دریافت گزارشهای مردمی میباشد.