May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
«خصدرا» یک گام دیگر به تجدید نزدیک شد؛
کد خبر: ۳۲۳۰۵۲
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
0
پول نیوز - گزارش حسابرسان در خصوص افزایش سرمایه «خصدرا» از راه رسید اما؛ نوید کاهش سود را برای سال جاری دادند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، گزارش حسابرس شرکت «صنعتی دریایی ایران» در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها منتشر شد و حال این شرکت تنها در انتظار مجوز سازمان بورس نشسته است که البته این نیز خود مساعدت هیئت دولت را می طلبد.

بر اساس این گزارش، «خصدرا» مدتی قبل از افزایش سرمایه 1700 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر دارد که در صورت تصویب در مجمع فوق العاده، این شرکت از این پس با سرمایه 27 هزار میلیارد ريالی فعالیت خواهد کرد.

این شرکت به منظور اصلاح ساختار مالی، زمین، ساختمان، تأسیسات، ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه و شناورها را تجدید ارزیابی کرد.

«خصدرا» پیش بینی کرده در صورت انجام افزیاش سرمایه، سود خالص سال 98 در رقم 213 میلیارد ريال قرار خواهد گرفت اما؛ اگر افزایش سرمایه اعمال نشود، رقم سود خالص به 1069 میلیارد ريال نزدیک خواهد شد. در واقع، افزایش سرمایه موجب افت فاحش سود سال جاری خواهد شد.
 

غرق شدن سود در دریای تجدید ارزیابی 
البته این اقدام در سال های آتی رشد سودآوری و جلوگیری از کاهش عایدی شرکت را به دنبال دارد.
برچسب ها: خصدرا ، سرمایه ، بورس ، دارایی ، شرکت ، سهام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: