May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۰۶۶
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
0
پول نیوز - مدیر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از گفت: اصلاحیه آیین نامه تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات های مستقیم در راستای اجرایی نمودن ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از کالای ایرانی در خصوص ایجاد امکان تجدید ارزیابی، به تصویب هیات وزیران رسیده است.

تصویب آیین‌نامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

به گزارش پول نیوز، علی بیگ زاده، افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را موضوع مهمی در بحث اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها خواند و درباره شرکت هایی مشمول این نوع افزایش سرمایه عنوان کرد و گفت: در قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی برای همه شرکت ها این پتانسیل فراهم شده است که افزایش سرمایه از محل افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های اشخاص حقوقی موضوع حکم مقرر در تبصره (1) ماده (149) قانون مالیات‌های مستقیم عملی نمایند، مشروط بر اینکه که ظرف مدت یک‌سال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شده و این امر فقط یک‌بار در هر پنج‌سال امکان‌پذیر است.

مدیر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در اصلاحیه آئین نامه، چارچوب کار برای این ماده قانونی مشخص شده و محدوده پنج سال از زمان ابلاغ قانون لحاظ شده است. بر همین اساس شرکت های زیادی امکان استفاده از این ظرفیت قانونی را خواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: