May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
586 ريال سود، سهم دوره 9 ماهه شد؛
کد خبر: ۳۲۳۳۰۲
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
0
پول نیوز - عملکرد مطلوب «وگستر» و سایر شرکت های زیرمجموعه در 9 ماهه سال جاری منجر به رشد 1129 درصدی سودآوری شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «گسترش سرمايه گذاري ايرانيان» 9 ماه از سال جاری را با شناسایی 586 ريال سود برای هر سهم به پایان رساند؛ در حالی که طی همین مدت از سال گذشته سود اندک 48 ريالی محقق کرده بود.
طی دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 «وگستر» حدود 35 میلیارد ريال سود سهام کسب کرد؛ این در حالی است که در دوره 12 ماهه سال 97 فقط 3 میلیارد ريال از این محل درآمدزایی داشت.
اوضاع بسیار مطلوب بازار سرمایه و افزایش روزافزون قیمت سهم ها موجب شد تا این شرکت سرمایه گذار از وضعیت موجود به نفع خود استفاده کند و با فروش بخشی از سهام تحت تملک خود، به سود 222 میلیارد ريالی دست یابد که 169 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است.
شایان ذکر است که «وگستر» 501 میلیارد ريال در شرکت های حاضر در بازار سهام، سرمایه گذاری کرده که ارزش بازار آن تا پایان آذر ماه حدود 890 میلیارد ريال تخمین زده می شود. بیشترین سرمایه گذاری در صنعت خودرو و ساخت قطعات انجام شده است.
نگاهی به سبد سهام شرکت های غیربورسی نشان می دهد که خبری چندانی در بازارهای خارج از بورس نیست و تنها 4 شرکت به بهای تمام شده بسیار جزئی در این سبد قرار دارند.
شایان ذکر است که بیشترین تمرکز «وگستر» بر سهام «خساپا»، «لابسا» و «قثابت» است و این سه شرکت بیشترین سرمایه ها را معطوف خود کرده‌اند. بنابراین، تغییر قیمت سهام این سه شرکت بیشترین اثر را بر پرتفوی این شرکت دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: