April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۳۱۲
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
0
پول نیوز - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد از پتروشیمی‌های کشور برای تامین کود مورد نیاز جامعه کشاورزی گفت: برای تامین کود و جلوگیری از قطع آن باید به پتروشیمی‌ها التماس کنیم و چنان شاخی به ما نشان می‌دهند که گوشت تنمان آب می‌شود.
به گزارش پول نیوز، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امروز در گردهمایی مدیران ملی تعاون روستایی اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا موضوع تامین امنیت غذایی یک رکن و اصل مهم به حساب می‌آید و در کنار آن دولت و ملت وظیفه حفظ و حراست از منابع طبیعی آن کشور را برعهده دارند.

وی افزود: کشاورزی ایران 3 چالش بزرگ دارد که این چالش‌ها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و افزایش بهره‌وری قابل رفع شدن است و نگرانی در این خصوص نداریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: مهمترین چالش بخش کشاورزی موضوع آب است به طوریکه در حال حاضر بسیاری از چاه‌ها و رودخانه‌های کشور آب ندارند و آب سدها نیز افت کرده است.

کشاورز با اشاره به بارش مناسب باران در سال گذشته اظهار کرد: بارش باران در سال گذشته یک استثنا بود آب بسیاری از سدها افت کرده و تنها در استان‌هایی مثل خوزستان و استان‌های غربی کشور آب سدها پر است و مشکل جدی آب داریم اما نباید از این موضوع ترس داشته باشیم.

وی تاکید کرد که دومین چالش بخش کشاورزی عملکرد پایین محصولات تولیدی است به طوریکه در بخش‌هایی مانند تولید پنبه و سیب‌زمینی و محصولات دیگر عملکردی پایین داریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: سومین چالش در بخش کشاورزی نوع پایداری منابع است. این ناپایداری ما را در معرض فرسایش خاک قرار می‌دهد. همچنین موضوع ناپایداری‌های اقتصادی یکی از مهمترین چالش‌ها است که منجر به کاهش درآمد کشاورزان می‌شود.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه به موضوع تقاضا در بخش کشاورزی به طور جدی در کشور پرداخته نشده است گفت: فکر ما از کشاورزی تنها فعالیتی است که کشاورزی‌چی‌ها انجام می‌دهند در حالیکه کشاورزی امری اقتصادی است.

وی افزود: بدون تقاضا نباید هیچ محصولی را تولید کرد که مثال بارز آن همان تولید بیش از اندازه هندوانه و گوجه‌فرنگی بود که تولید مازاد آن روی دست کشاورزان باقی ماند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: توجه به تقاضا در دستور کار ما نبوده است که امیدواریم این بخش به موضوع تقاضای بازار توجه بیشتری شود.

کشاورز تاکید کرد که هیچ تولیدکننده‌ای در بخش کشاورزی نباید بدون در نظر گرفتن شرایط بازار اقدام به تولید کند و لازم است که رابطه تولید و مصرف بازتعریف شود در غیر این صورت هر دو طرف زیان خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: