April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
موسوی به پول‌نیوز خبر داد:
کد خبر: ۳۲۳۳۴۰
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
0
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید وزارت راه با ایجاد سازوکارهایی جلوی سوء‌استفاده مالکان محتکر مسکن را بگیرد.

بیش از دو میلیون خانه خالی در کشور

 

ابوالفضل موسوی‌ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی خانه‌های خالی از سکنه اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای موجود، در شرایط کنونی بیش از دو میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که شناسایی دقیق و ساماندهی آن می‌تواند بخشی از التهابات بازار مسکن را کنترل کند.

وی با بیان اینکه کشور سالانه به حدود 900 هزار تا یک میلیون مسکن جدید نیاز دارد، اظهار داشت: معتقدم، با ساماندهی خانه‌های خالی از سکنه، می‌توان بخشی از نیازهای کشور در حوزه تأمین مسکن را مرتفع کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، یکی از ابزارهای اساسی برای شناسایی خانه‌های خالی در کشور را، راه‌اندازی سامانه املاک و مسکن دانست و گفت: خوشبختانه به تازگی وزارت راه اعلام کرده که این سامانه تا پایان امسال طراحی و عملیاتی و پس از آن به سازمان امور مالیاتی، جهت ایجاد سازوکارهای اخذ مالیات واگذار می‌شود.

موسوی ضمن اینکه معتقد است وزارت راه و شهرسازی باید با اِعمال قوانین مالیاتی، از سوءاستفاده برخی مالکان جلوگیری کند، افزود: این رویکرد موجب کاهش میزان تعداد خانه‌های خالی در کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، وضعیت خانه‌های خالی بسیار بحرانی شده، زیرا مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، بنابراین دولت باید شرایطی را ایجاد کند تا مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالاهای مصرفی تبدیل شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برخی مالکان، خانه‌های خود را برای افزایش سود بیشتر تا زمان گرانی مسکن، خالی نگه میدارند، از طرف دیگر برخی مالکان نیز، دارای بیش از یک خانه هستند، بنابراین باید وزارت راه با ایجاد سازوکارهایی جلوی سوء‌استفاده مالکان محتکر را بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: