May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رييس گروه اقتصادي دفتر مقام معظم رهبري در گفت وگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۲۳۳۵۹
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
0
پول نیوز - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بازدید از دومین نمایشگاه ملی فولاد ایران از بی اثری تحریم های آمریکا بر صنعت فولاد کشور خبر داد.

بی اثری تحریم ها بر صنایع فولادی

 

علی آقامحمدی رئیس کمیسیون علمی-راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پول نیوز، در پاسخ به این سوال که صنعت فولاد به عنوان یکی از مهمترین صنایع استراتژیک کشور محسوب می شود در تشریح وضعیت تولید و صادرات فولاد کشور اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر تولید فولاد کشور به رقمی معادل ۲۸ میلیون تن رسیده است اما؛ مهم ترین هدف ملی و چشم انداز ما در این حوزه استراتژیک تولید رقمی معادل ۵۵ میلیون تن فولاد است که پس از بررسی های متعدد ۴۵ میلیون تن از این برنامه بزودی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمام قطعات موجود در صنعت فولاد داخلی و بومی سازی شده است که این نشان دهنده عدم وابستگی به کشورهای مختلف است.

رييس گروه اقتصادي دفتر مقام معظم رهبري بیان کرد: در نمایشگاه صنعت فولاد ایران تفاهم نامه ای 500 میلیون یورویی برای انتقال محصولاتی مانند لوله های بدون درز، برای انتقال گاز ترش امضا شد.

آقا محمدی در پایان با بیان اینکه صنعت فولاد کشور در حال حاضر در لیست تحریم های غرب قرار دارد اذعان کرد:با تلاش های صنعتگران در حوزه تولید فولاد و دانشمندان فنی ما تحریم های آمریکا اثری روی صنعت فولاد ندارد چراکه به راه های فرار از تحریم دست پیدا کرده ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: