رشد 42 درصدی حق بیمه با بهبود ترکیب پرتفو؛
کد خبر: ۳۲۳۳۸۸
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
0
پول نیوز - سال مالی 98 شرکت «بیمه اتکایی ایرانیان» با رشد 42 درصدی حق بیمه صادره به پایان رسید و تا به الان نوید مجمعی پربار و پرسود را به سهامداران می دهد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیو (تاپ)، شرکت «بیمه اتکایی ایرانیان» در آذر ماه سال 98 حدود 231 میلیارد ريال حق بیمه صادره به ثبت رساند که نسبت به آبان ماه حاکی از رشد 20 درصدی است.

در مجموع، این شرکت که سال مالی منتهی به آذر ماه دارد، توانسته در دوره 12 ماهه، یک هزار و 275 میلیارد ريال حق بیمه صادره شناسایی کند از مبلغ تحقق یافته در سال مالی 97، حدود 42 درصد بیشتر است.

از سوی دیگر، این شرکت در آذر ماه 26 میلیارد ريال خسارت پرداخت کرد که از میزان خسارت پرداختی در آبان ماه 82 درصد کمتر است.
به طور کلی، طی سال مالی منتهی به آذر، 439 میلیارد ريال خسارت پرداختی داشته که نسبت به سال مالی گذشته 74 درصد رشد نشان می دهد.



مجمعی پربار در انتظار سهامداران «اتکای» استنگاهی به روند سال های اخیر نشان می دهد که «اتکای» با برنامه ریزی و عملکرد مثبت توانسته هر سال بر مبلغ حق بیمه صادره خود بیافزاید. در طی 7 سال گذشته، مبلغ درآمدی این سرفصل مهم در صنعت بیمه، از 270 میلیارد ريال در سال 92 به یک هزار و 275 میلیارد ريال در سال 98 افزایش یافت.

مجمعی پربار در انتظار سهامداران «اتکای» است


بررسی رشته های بیمه در این شرکت حاکی از آن است که در سال مالی 98 بر سهم رشته آتش سوزی و مهندسی از کل پرتفوی بیمه افزوده شده و در مقابل، از سهم سایر رشته ها که در سال های گذشته حجم کمی داشته‌اند، کاسته شده است. به عنوان مثال، در سال مالی 97، سهم حق بیمه رشته درمان که یکی از رشته های پرهزینه با حاشیه سود پایین است، 9 درصد از کل پرتفو را تشکیل می داد اما؛ با عملکرد مثبت و حرکت به سمت رشته های کم هزینه و پربازده، سهم رشته درمان در سال مالی 98 تقریبا به صفر رسید.

مجمعی پربار در انتظار سهامداران «اتکای» است



در تصویر ذیل ساختار پرتفوی بیمه‌ای «اتکای» را ملاحظه می فرمایید:

مجمعی پربار در انتظار سهامداران «اتکای» است



مجموع عملکرد این شرکت در سال های فعالیت خود، بر اساس گزارش عملکرد دوره 9 ماهه منتهی به شهریور سال 98 منجر به ثبت 1791 میلیارد ريال سود انباشته شد که معادل 72 درصد از سرمایه اسمی شرکت است. بنابراین، در مجمع عمومی عادی سالیانه که چندی بعد برگزار می شود، دست سرمایه گذاران در تقسیم سود مناسب باز است و احتمال می رود مجمع پرباری برای سهامداران باشد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: