May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جهش 462 درصدی سود این شرکت پخش؛
کد خبر: ۳۲۳۳۹۵
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
0
پول نیوز - سه فصل از سال جاری برای «قاسم» بسیار خود و پرسود سپری شد و تاکنون رشد حدود 5 برابری در سودآوری را تجربه کرده است.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «قاسم ایران» در 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانسته با تحقق 1446 ريال سود برای هر سهم، رشد 462 درصدی در سودسازی را نشان دهد.
طی این مدت، درآمدهای عملیاتی با افزایش 60 درصدی به رقم 18 هزار و 602 میلیارد ريال رسید. از سوی دیگر، افزایش کمتر بهای تمام شده موجب شد تا سود ناخالص 77 درصد جهش کند.
17 میلیارد ريال بابت تعدیلات انبار درآمد شناسایی و در آن سو، 32 میلیارد ريال سایر هزینه های عملیاتی پرداخت کرد.
نکته جالب توجه این است که هزینه مالی نسبت به دوره 9 ماهه سال گذشته افت قابل توجه 85 درصدی داشته است.

«قاسم» با فروش بخشی از سرمایه گذاری های خود طی 9 ماهه اخیر سال جاری، 212 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کرد و به این ترتیب، جمع کل سود خالص در این دوره از رقم 867 میلیارد ريال فراتر رفت. بر اساس این گزارش، سود انباشته «قاسم» به مبلغ 953 میلیارد ريال نزدیک شد.
شایان ذکر است که در این گزارش ذکر شده افزایش سرمایه از 600 میلیارد ريال به 3 هزار و 62 میلیارد ريال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در مرحله تأیید حسابرس قرار دارد.

«قاسم» خودنمایی کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: