May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۵۸۲
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
0

به گزارش پول نیوز، شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان که تاریخچه طولانی ای دارد از بخش مدرن و تاریخی تشکیل شده است و در واقع با وجود زندگی مدرنی که در این شهر زیبا وجود دارد تاریخ غنی و تاریخی خود را فراموش نکرده است . یکی از مکان هایی که می توان هنرمندی مردمان آذربایجان را در کنار زندگی سنتی در باکو یاداور شد موزه فرش باکو می باشد که در ان انواع فرش های دست بافت به سبک مدرن و به سبک قدیمی دیده می شود. شهر باکو که از جمله شهر های توریستی برای ایرانیان به حساب می آید سالانه جمعیت زیادی از گردشگران ایرانی علاقمند به تور باکو را به سمت خود می کشاند . گفتنی است که  تور استانبول  نیز همانند باکو طرفداران زیادی دارد. شرکت بیسان گشت به مسافران باکوی خود رفتن به موزه فرش باکو را پیشنهاد می کند .

 

موزه فرش باکو یکی از سازه های مدرن باکو

 

موزه فرش باکو :

موزه فرش باکو که قدمتی حدود 50 سال دارد در سال 1967 به عنوان اولین موزه فرش در دنیا در کشور آذربایجان و شهر باکو افتتاح گردید بی شک یکی از بهترین مکان های گردشگری برای مسافران تور زمینی باکو  و تور هوایی آن می باشد . موزه فرش باکو از آن زمان تا کنون روز به روز بر تعداد فرش های دست بافت آن افزوده گردیده و هر طرحی را می توان جدا از دیگر طرح فرش ها دید که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارد . در ابتدا تا سال 2015 موزه فرش باکو در مسجدی پذیرای گردشگران علاقمند به بازدید از موزه فرش بود اما در سال 2015 با ساخت ساختمان موزه فرش در نزدیکی سواحل دریای خزر باعث انتقال فرش های نفیس به این موزه گردید .

 

موزه فرش باکو یکی از سازه های مدرن باکو

 

در حال حاضر موزه فرش باکو در ساختمان موزه فرش که ساختمانی بسیار زیبا و با معماری خاص و به صورت یک فرش رول شده می باشد قرار دارد . ساختمان موزه فرش باکو، یکی از ساختمان های بسیار زیبا و با معماری مدرن در باکو ساخته شده که یک فرش نیم باز شده می باشد که با نمایی طلایی سفید باعث جلب هر گردشگری می شود .

گفتنیست که موزه فرش جمهوری اذربایجان تا کنون دستخوش تغییرات نامی زیادی قرار گرفته است به طوری که در زمان آغازین آن یعنی در سال 1967 نام موزه فرش آذربایجان با نام موزه دولتی قالی و هنر کاربردی مردمی آذربایجان نامگذاری گردید اما در سال های بعد نام آن به طیف کریموف تغییر نام داد . این نام تا قبل از انتقال موزه فرش از مسجد به ساختمان موزه فرش همچنان همان نام را داشت . اما در سال 2015 و با انتقال فرش های دست بافت از مسجد به ساختمان زیبای موزه فرش تغییر نام پیدا کرد و به اسم موزه فرش جمهوری آذربایجان نام گزاری گردید . در واقع شهر باکو که شهری بسیار مدرن می باشد همواره اصالت خود را حفظ کرده به طوری که موزه فرش آذربایجان نمایی از هنر دست مردمان آذربایجان را به جهان نشان میدهد که تاریخچه کهنی دارد . تاریخ شناسان و محققان دریافته اند که بافت فرش در باکو به هزاره قبل از میلاد باز می گردد و این نشان از هنرمند بودن مردمان این سرزمین است .

 

موزه فرش باکو یکی از سازه های مدرن باکو

 

کلکسیون فرش های موجود در موزه فرش باکو:

در موزه فرش باکو علاوه بر مجموعه ای از فرش های سنتی و مدرن که در ابعاد های مختلفی وجود دارد و در برخی از این فرش ها می توان دنیایی را به زبان تصویر و هنر دید و فهمید ، می توان به مجموعه ای از زیور آلات بسیار گران قیمت و خاص ، اشیایی سنتی و دست ساز از چوب و سنگ و کاغذ و شیشه نیز دیدن کرد که می توان گفت این ها نیز هنرنمایی دیگری از دست رنج مردمان آذربایجان است . به علاوه بخش هایی برای عکاسی با لباس سنتی آذربایجان نیز در این بخش وجود دارد .

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: