May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۶۲۶
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
0
پول نیوز - دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در ۹ ماه امسال، صادرات ایران به عراق به ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

صادرات ایران به عراق از مرز 6 میلیارد دلار گذشتبه گزارش پول نیوز، حمید حسینی دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق، درباره وضعیت صادرات ایران و عراق اظهار کرد: در ۹ ماه امسال، صادراتمان به ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه صادراتمان از منظر وزنی افزایش داشته است، تصریح کرد: البته که صادراتمان از نظر ارزشی، کاهش داشته است.

به گفته حسینی، صادرات در آبان، آذر و دی ماه بیشتر بوده است.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق در ادامه از تاثیر نرخ ارز بر روند صادرات ایران و عراق تصریح کرد: به نظر می‌رسد که روند صادرات ایران به عراق، روند بهبودی گرفته است.

گفتنی است، روابط اقتصادی ایران و عراق در سال‌جاری درحالی وارد فصل تازه‌ای می‌شود که نتایج انتخابات پارلمانی عراق از یکسو و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تعرفه‌ای و وارداتی که دولت عراق در ماه‌های اخیر اعمال کرده است از سوی دیگر بر روابط اقتصادی ایران با این کشور سایه افکنده است. بازارعراق درسال‌های اخیر به‌عنوان بازاری مهم و استراتژیک برای بخش‌خصوصی و بخش دولتی ایران مطرح بوده است و تجار ایرانی حساب ویژه‌ای روی این بازار منطقه‌ای باز کرده‌اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: