May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
زیان 11 ريالی، حاصل فعالیت های این پیمانکار؛
کد خبر: ۳۲۳۷۶۶
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
0
پول نیوز - شرکت «ماشین سازی اراک» در فصل اول سال مالی خود 68 میلیارد ريال زیان خالص به بار آورد که حاصل افزایش هزینه ها است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «ماشین سازی اراک» در دوره 3 ماهه منتهی به آذر سال جاری همانند مدت مشابه سال گذشته زیان شناسایی کرده اما؛ این بار با افزایش 14 درصدی، به ازای هر سهم 11 ريال زیان متحمل شده است.

هر چند که درآمدهای عملیاتی فصل اول «فاراک» نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته اما؛ بهای تمام شده 50 درصد افزایش یافته است. با این وجود، سود ناخالص با 33 درصد رشد به 65 میلیارد ريال رسید.

اما هزینه های سنگین فروش، عمومی و اداری به راحتی سود ناخالص را در خود حل کرد و با کاهش 86 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی، زیان عملیاتی به میزان 22 میلیارد ريال به بار نشست.

ثبت 43 میلیارد ريال هزینه مالی شرایط را سخت‌تر کرد و زیان ناخالص این پیمانکار در فصل اول سال مالی خود، به 68 میلیارد ريال رسید. به این ترتیب، تا پایان آذر ماه، 865 میلیارد ريال زیان انباشته در صورت های مالی «فاراک» به ثبت رسید.

هیئت مدیره «فاراک» در نظر دارد طرح بهسازی و نوسازی خطوط تولید گروه متالورژی و گروه ماشین مونتاژ و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های نوین در فرآیند تولید را به مرحله عملیاتی برساند. علاوه بر این، اجرای پروژه ها بصورت EPC و EPCF و همچنین طرح تولید پمپ های ویژه نفت و گاز را در دستور کار قرار دهد.

«فاراک» حریف هزینه های خود نشد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: