May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۸۰۹
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
0
پول نیوز - مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در این جزیره با حضور نمایندگانی از 6 کشور خارجی و شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه خبر داد.

به گزارش پول نیوز، حامد عبدالهی اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از کشورهای فرانسه، دانمارک، ترکیه، چین، کره جنوبی و مالزی حضور خواهند داشت.

عبدالهی ادامه داد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری‌های روز صنعت شیلات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت شیلات و پرورش آبزیان، تسهیل ارتباط مستقیم فعالان داخلی و خارجی صنعت شیلات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه  است.

وی تصریح کرد: علیرغم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران، خوشبختمانه با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی منطقه آزاد قشم، تعداد کشورهای حاضر در نمایشگاه شیلات و آبزیان در این جزیره با حضور 6 کشور اروپایی و آسیایی برگزار می شود.

به گفته مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم؛ توانمندی فعالان شرکت‌کننده در این نمایشگاه با 50 غرفه در حوزه‌های پرورش میگو، ماهی در قفس و جلبک و همچنین تولید خوراک آبزیان و طیور، اسکله‌سازی و صیادی ارائه می‌شود.

عبدالهی درباره برنامه های جانبی این نمایشگاه، اضافه کرد: بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریا محور، صنایع شیلاتی و پرورش آبزیان، شناسایی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس هم بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این نمایشگاه است که با حضور صاحب‌نظران و با همکاری موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: صنایع شیلاتی براساس برنامه ششم توسعه کشور، یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و قشم با ظرفیت‌ بالا در زمینهٔ تولید و ایجاد اشتغال در این صنعت دریایی، نقش ارزنده‌ای در صنایع شیلاتی کشور دارد.

سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم از تاریخ دوم تا چهارم بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم دایر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: