ژنرال های پیر و فرتوت دولت تدبیر و...
کد خبر: ۳۲۴۱۵۱
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
۲
تلخند/ قسمت دوم

آقای وزیر صبح بخیر...

به گزارش تلخک، دولت یازدهم وقتی می خواست تشکیل بشود ابتدا مانند سایر دولت های قبل از خود، بهترین روش را برای نجات از غرولند رای دهندگان و البته رقبا انتخاب کرد و از ساده ترین روش ممکن استفاده نمود یعنی روش: ما بدبختیم و یه خزانه خالی تحویل گرفتیم.


این روش در همه سال های گذشته برای دولت های مختلف جواب داده بود و تا چند سال یا بهتر بگویم تا دوره اول هم همه می گفتند: آخی این دولت جدید بدبخته چون دولت قبلی همه دزد بودن، سوء مدیریت داشتن، خزانه را جارو کرده بودند، ما همه خوبیم، اونا بد هستند و ما باید این خرابه را ترمیم و دوباره از نو بسازیم.


این آه و ناله در حالی صورت می گرفت که در زمان تبلیغات همه کاندیداها از جمله حضرت آقای حسن روحانی، بارها از شکوفایی اقتصادی و بهتر شدن وضع مردم در صورت انتخاب شدنشان سخن می گفتند اما؛ به محض پیروزی نق نق شروع شد.( اگر نمی شد تعجب می کردیم...!)


دولت یازدهم همانند دولت نهم که پس از روی کار آمدن همه خدمات دولت قبل از خود را زیر پا له کرد؛ این چنین کرد یعنی جوری تمامی اعضای دولت یازدهم از مشاوران، وزرا، معاونان، طرفداران، آبدارچی ها و البته خود آقای رییس از بی کفایتی دولت نهم و دهم می گفتند که گویی مدیریت یکی از کشورهای آفریقایی فقیر و بیچاره را در دستان مبارک گرفته اند.( البته یه مثلی هست که می گن: از هر دست بدی از همون دست پس می گیری... قابل توجه رییس دولت نهم و دهم)


بعد از گریه و زاری های بسیار دولت منتخب یازدهم برای استارت خدمت رسانی ( که البته استارت در همان روز اول سوخت). دولتی ها از انتخاب ژنرال های کارکشته و با تجربه برای نجات دادن قطار دولت به جای گروهبان و سرباز صفرهای دولت قبل خبر دادند.


یعنی وقتی می گفتن ژنرال به جای گروهبان؛ تمام بدن انسان ریش ریش می شد از این که تو این 8 سال کشور دست کیا بوده و البته خدا را شکر می کردیم به دلیل تغییر این وضعیت(در اینجا شما می توانید از شکلک های دلخواه و قابل دسترس مانند تعجب، شگفت زده شده، خندان و حتی گریان استفاده بفرمایید.) من چون بی طرف هستم هیچ شکلکی نمی گذارم وگرنه شکلک تمسخر خیلی به این قسمت میاد.
به هر حال یه چنتا ژنرال بالای 60 و 70 و 80 سال دوباره دعوت به کار شدند تا مردم ایران نفسی بکشند( البته تو این هوای آلوده نفس خواستید بکشید با ماسک فیلتر دار باشه بهتره).


از آنجایی که ایرانیان به هوای آلوده عادت کرده و زیاد از راحتی و رفاه خوششان نمی آید دولت یازدهم خیلی ملووو سعی کرد رفاه را همانند نفتی که دولت نهم بر سر سفره ها آورد به روح و جان ملت ایران تزریق کند.( البته رییس دولت یازدهم اشتباهی به جای سرنگ انسانی از سرنگ گاوی استفاده کرد برای همین رفاه از .... زد بیرون).


ژنرال های پیر و فرتوت دولت یازدهم که البته در دوران خودشون واقعا ژنرال که نه سرگرد به حساب می آمدند همه جزو رنج کشیده های کشور و دانایان بودند از مهندس زنگه گرفته تا نعمت زاده....از قاضی زاده هاشمی تا آخوندی..همه انسان های شریف و البته کاردانی بودند که تنها یک مشکل داشتند... از مردم و زندگی های متوسط به پایین بسیار دور بوده و شاید بیشترین غمی که کشیده بودند مدل پایین بنز و پورشه فرزندان و یا همسر گرامیشان بود.


یکی از هیمن وزرای درد کشیده که به لطف رانت در سالهای ابتدای انقلاب پول و پله خوبی به دست آورده و البته با بنز خود به مجلس رای اعتماد خودشان رفتند در یکی از مصاحبه های خودشان سخنی گفتند که تا .... انسان را سوزاند و نشان از غم و قصه ایشان برای نیازمندان جامعه داشت...وی در مورد وارد کردن یک داروی گران قیمت برای کمک به زندگی بیماران ایرانی فرمودند: مردم راضی می شوند برای اینکه یک فرد 2 سال بیشر زندگی کند ما یک میلیارد تومان هزینه کنیم!!!!

خداییش اگر این سخن را بدون حضور نیروی محافظ و در بین همین مردم بازگو می کردند شاید امروز دیگر از حضور فیزیکی ایشان نیز بی نصیب می شدیم که متاسفانه نزدند...!


به هر حال ژنرال های دولت یازدهم در طول 4 سال صدارت در وزارت خانه های مهم کشور به لطف برجام کمی خوش درخشیدند اما؛ بازهم عرض می کنم به لطف برجام.  مطمئنا اگر انسان های کار آزموده تری در همان دوره در دولت حضور داشتند، دست آوردها و نتایج بهتر و مهمتری برای کشور رخ می داد اما...( به هر حال 4 سال اول بود و فقر بود و خزانه خالی بود و خیلی از وزرا دلشون برای سفرهای خارجی به عنوان وزیر تنگ شده بود و عکس های یادگاری هم زیاد بود و مردم هم همچنان امیدوار بودند به شاه کلید آقای رئیس که البته امروزه مشخص شده است که کلید اشتباهی بوده و نه برای باز کردن قفل مشکلات ایران که برای باز کردن قفل دیگری کاربرد داشته است). ( سوال سیاسی نفرمایید که جوابی ندارم...)

به هر حال ژنرال های دولت یازدهم در دوبت دوازدهم هم نتوانستند کاری از پیش ببرند. البته یکی از بهترین ژنرال های دولت دوازدهم که اساسا جاش تو دولت خالی بود وزیر صمت هستند که به لطف قبلی های خودشان یعنی نعمت زاده و شریعتمداری، خرابکاری هایش زیاد به چشم نمی آید. ( ببین اون 2 تا قبلی کی بودن که این تو چشم نمیاد).

وزیر عزیز فعلی صنعت که سابقه ریا ست بر کمیسیون صنایع و معادن مجلس را هم در کارنامه خود دارد از روی ناچاری و برای خالی نبودن صندلی وزارت صمت، این مهم را قبول کرد و همه ما را ... کرد!( راست می گید خودتون پرش کنید...)

وزیر محترم صعت که گویی فقط قرار است از دستان ایشان و امضای زیبای وی استفاده شود جوری همه مشکلات کشور در حوزه نرخ گذاری و نظارت بر توزیع عادلانه مایحتاج مردم را حل کرد که هیچ کسی باوش نمی شود.

کی باورش میشه پراید بشه 60 میلیون، نان بشه 3000 تومان، پودر ماشین لباس شویی بشه 8000 تومان، بنزین 3000 تومان ( میدونم این ماله وزیر نفته؛ خوشم اومد اینم بنویسم...)

 کی باورش میشه بطری آب معدنی بشه 1500 تومان، مشین لاکچری خودروسازهای ایرانی بشه وانت پراید و...!

حتی اگر باورتون نمی شد الان دیگه با تمام وجود باید باورتون بشه چون دیگه خواب و رویا نیست و واقعیتی است که داریم زیرش له می شیم و البته وزیر محترم صنعت هم تنها ...!

در یکی از سفرهای کاری ایشان به اطراف تهران برای ثبت یک رکورد، آقای وزیر که با تیم رسانه ایی مخصوص خودشون ( افرادی که جز مدح و ستایش چیزی نگویند و نویسند و البته پخش نکنند) وارد شدند و جوری می خندیدند که گویی خبر کاهش قیمت پراید و عرضه این خودرو با قیمت زیر 20 میلیون تومان را برای جمع حاضر آورده اند اما اساسا ایشون احتمالا به ... می خندیدند که سر کار بودیم، هستیم و خواهیم بود...!

جالب اینکه آقای وزیر و هیات همراه وقتی به اینگونه سفرها می روند، برای (خ ب ر ن گ ا ر ا ن) مدح گوی خود که متاسفانه همگی از رسانه ملی هستند و البته لشکری که برای تشویق ایشان می آیند نیز حسابی سنگ تمام گذاشته و ...!

به هر حال وزیر صمت ضعیف ترین وزیر و ژنرال دولت دوازدهم نیست و نخواهد بود اما؛ برای من و شما زیاد فرقی نخواهد کرد زیرا هر کسی که وزیر شود، فکر جیب و نان خودش و همراهانش است و مردم سهمی از این رشد نخواهند داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
حمید خان
-
15:12 - 1398/11/10
آقای تلخک یا تلخن یا هر چیزی
لطفا نمک رو زخممومن نریز ...این رئیس دیگه حناش رنگی نداره.. خودون هم می دونیم نیاز به کنایه زدن نیست
کارمند بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
15:13 - 1398/11/10
امیدوارم اون وزیر سابق بهداشت خودش بیماری لاعلاج بگیره و پول هم نداشته باشه، اونوقت ببینیم چی میگه
خدا بشنو
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: