کدخدایی در گفت و گو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۲۴۲۳۴
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
0
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ایجاد برخی واکنش ها در خصوص رد صلاحیت یا تایید کاندیداها در جو سازی علیه شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان زره ضد گلوله است.

به گزارش خبرنگار پول نیوز؛ در جریان نام نویسی های کاندیداها برای دور یازدهم مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه برگزار خواهد شد همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی که در تاریخ ۲۲ دی ماه از سوی شورای نگهبان به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام شد، شایعات و گمانه زنی‌های رسانه‌ای درباره تائید و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد.

در این میان اسامی داوطلبان، نتیجه بررسی صلاحیت ۲ تن از داوطلبان یعنی آقایان غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت و فریدون حسنوند نماینده اندیمشک بیشتر جلب توجه کرد و خبر رد صلاحیت آنان در رسانه‌ها منتشر شد.

در این بین رسانه های اجتماعی و جریانات قبیله ای منتسب به غلامرضا تاجگردون محتوایی با مضمون اگر تایید صلاحیت نشویم دست به اسلحه شده و قشون کشی می کنیم در فضای محتوایی شبکه های اجتماعی با عکس و مطلب های فوق خطاب به شورای نگهبان منتشر شد.

دو روز بعد برخی رسانه‌ها با انتشار خبر تأیید صلاحیت ۲۴ ساعته آنان، از فشار و لابی گری این دو نماینده برای تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان سخن گفتند و اندکی بعد نیز نامه تأیید صلاحیت آنان منتشر شد.

در این راستا برخی از افرادی که رد صلاحیت آن‌ها قطعی شده بود عنوان کردند که متاسفانه با احراز فساد‌های مالی تاجگردون، لابی‌های ما به اندازه این افراد قدرتمند نبوده و شورای نگهبان را به ترس از قشون کشی و تهدید به دست به اسلحه شدن افراد منتسب به رییس تلفیق بودجه متهم کردند، اما در نهایت سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی با فشار به شورا تاییدیه گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: خیر اینگونه نیست، ما در مرحله گذشته هیأت مرکزی و هیأت استانی را داشتیم و مرحله کنونی مرحله شورای نگهبان است، اسامی ممکن است از جهت ترتیبات اداری دیر و یا زود اعلام شود، اما آنچه اعلام شده است همگی مصوبات هیأت مرکزی و هیأت استانی است. در این مرحله هم که امروز در خدمت شما هستیم، مرحله رسیدگی به شکایات است که طبیعتاً هر شکایتی باشد بررسی می‌شود و اگر حقی از کسی تضییع شده باشد طبیعتاً احقاق حق خواهد شد.

به عنوان نمونه دیدبان شفافیت و عدالت (نزدیک به احمدتوکلی) تایید صلاحیت تاجگردون و حسنوند را باورنکردنی دانسته است.

از این رو عباسعلی کد خدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز؛ در واکنش به مطالبی که از سوی افراد منتسب به تاجگردون در فضای مجازی مطرح شد عنوان کرد: شورای نگهبان زره ضد گلوله است و هیچ جناح یا فردی نمی تواند با اعمال زور نظر قطعی شورای نگهبان را تغییر دهد چرا که وظیفه تمامی اعضا عمل به مُر قانون است ولا غیر.

وی در ادامه تایید گفته های خود عنوان کرد: اصلاً و ابداً هیچکس با فشار تأیید صلاحیت نشده است و اینها همگی شایعه است، ما نظرات هیأت مرکزی را اعلام کردیم که همگی مستند به مدارک قطعی در پرونده‌های آنان است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: