May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نفع شرکت در تعطیلی؛
کد خبر: ۳۲۴۲۶۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
0
پول نیوز - 10 ماه از سال گذشت و «چکارم» تازه گزارش 6 ماهه منتشر کرد و باز هم خبر زیان داد و البته این بار از عدم فعالیت خود نیز سخن به میان آورد. عدم فعالیتی که منجر به کاهش زیاندهی شرکت شده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «کارتن مشهد» از سایر شرکت ها عقب است و در حالی که همگی صورت های مالی منتهی به آذر ماه را منتشر کرده‌اند، این شرکت تازه از صورت های مالی دوره 6 ماهه نخست سال رونمایی کرد.
بر اساس این گزارش، این شرکت اصلا حال و روز خوشی ندارد. بر مبنای گزارش عملکرد دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 98 میزان بدهی ها بسیار فراتر از دارایی ها است و در مقابل 320 میلیارد ريال بدهی، فقظ 88 میلیارد ريال دارایی دارد. از سوی دیگر، عملکرد زیان‌بار شرکت در دوره های اخیر منجر به ثبت 248 میلیارد ريال زیان انباشته شده که 16 برابر سرمایه اسمی شرکت است.
«چکارم» طی دوره یاد شده شاهکار خود را تکمیل کرد و هیچ‌گونه تولید و فروش نداشته است. بنابراین، هیچ رقمی در مقابل سرفصل درآمدهای عملیاتی ننشست.
در مقابل، 3 میلیارد ريال هزینه های عمومی و اداری پرداخت کرده و 8 میلیارد ريال هزینه مالی شناسایی کرده است. در سایر بخش ها هم هیچ خبری نیست.
به این ترتیب، 11 میلیارد ريال زیان خالص عاید «چکارم» شد که البته 71 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. دلیل کاهش زیان‌دهی شرکت نیز حذف فرایند تولید و فروش است. به عبارتی، «چکارم» با عدم فعالیت، زیان کمتری می سازد نسبت به زمانی که فعالیت دارد و چرخه تولید در گردش است. به نوعی می توان گفت که فعالیت نکردن شرکت نفع بیشتری به همراه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: