May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۳۰۲
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد صریح از ضعف نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها گفت: تا اقتصاد کشور فلج نشده لطفا به وظیفه ذاتی خود عمل کنید.

افشای پشت پرده مدیران بانکی/ بانک مرکزی خواب است؟//////منتشر نشود

 

سید ناصر موسوی لارگانی عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز؛ با انتقاد شدید از اینکه متاسفانه تسهیلات ۴ درصدی بانک‌های ما مختص به بستگان نورچشمی و افراد منتسب به خودشان است اعلام کرد: متاسفانه سیستم مدیریت بانک‌های ما به یک مرض واگیردار دچار شده که صرفا این مریضی در رده‌های بالای مدیریتی بانک هاست چرا که ما هرروز گزارش‌هایی مبنی بر فامیل بازی مدیران بانک‌ها در جریان اعطای وام‌های کم بهره به نورچشمی‌ها، افراد خاص و آشنایان خود دارند.


وی در ادامه این گفته‌ها عنوان کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی کشور شرایط مطلوبی نیست و هرروز به جمعیت قشر آسیب جامعه افزوده میشود و ما هرروز شاهد رانت‌های مختلف اقتصادی در کشور هستیم که در خصوص گزارش‌های واصله در باره اعطای وام‌های قرض الحسنه ۱ میلیارد ریالی آنهم با نرخ سود ۴ درصد برای جامعه اسلامی جای بسی تاسف است.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس با تاکید بر اینکه ما در سیستم اعطای تسهیلات شاهد این هستیم که اقشار آسیب پذیر جامعه بعضا برای دریافت وام‌های پنج میلیون تومانی دچار چالش تعدد ضامن و سفته بازی بانکی‌ها می‌شوند گفت: علیرقم بخشنامه‌ای که از سوی بانک مرکزی در خصوص اعطای تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان تنها نیازمند یک ضامن است، اما روال سختگیرانه و درصد سود برگشت غیر متعارف شعبات بانکی برای این قشر ضعیف خلاف این قاعده عمل می‌کنند.


وی اظهار داشت:، اما متاسفانه این سختگیری برای نورچشمی‌ها و افراد خاص و منتسبان این مدیران نه اعمال می‌شود و نه فرآیند تعدد ضامن و اخذ وثیقه قانونی به درستی صورت می‌گیرد از طرفی برخی از موارد بدحسابی آنان وثیقه‌ها ارزش واقعی تسهیلات دریافت شده را ندارد و در صورت عدم پرداخت سیستم بانکی متضرر شده و فرد هیچ الزامی برای عمل به تعهد خود ندارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با تاکید بر اینکه وظیفه مسئولان ما پیشگیری از هرگونه تبعیض در دایره مردم است افزود: اگرچه وظیفه ذاتی بانک‌ها خدمت رسانی به عموم مردم کشور است و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد باید در تامین تسهیلات ارزان قیمت اهتمام داشته باشند، اما متاسفانه هدر رفت سرمایه و سوء مدیریت‌ها و در نهایت فامیل بازی‌ها سیستم اقتصاد کشور فلج خواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این سال‌های اخیر ما شاهد رشد قارچ گونه برخی موسسات مالی و اعتباری بودیم که بسیاری از آن‌ها با تبلیغات ارائه سود بالاتر اقدام به جذب سرمایه مردم کردند اذعان کرد: همین فامیل بازی‌ها موجب شد تا در نهایت این موسسات غیر مجاز اعلام ورشکستگی کرده و سرمایه مردم سوخت شود.


موسوی لارگانی در پایان خطاب به بانک مرکزی اعلام کرد: لطفا به وظیفه ذاتی خود که همانا نظارت بر عملکرد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است را عمل کنید و نسبت به این وظیفه بی توجه نباشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: