کد خبر: ۳۲۴۳۲۷
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
0
پول نیوز - سازمان هواپیمایی کشوری گزارش مقدماتی سانحه هواپیمای ایرباس ۳۱۹ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در فرودگاه کرمانشاه را منتشر کرد.

مقصر حادثه هواپیمای ایران ایر معرفی شد!

 

به گزارش پول نیوز، متن گزارش سازمان هواپیمایی کشور به شرح زیر است؛

«موضوع: حادثه هواپیمای ایرباس A۳۱۹ به علامت ثبت EP-IEQ در فرودگاه کرمانشاه

در پی اطلاع رسانی سریع واحد عملیات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خروج چرخهای یک فروند ارباس این شرکت از باند پروازی بهنگام ورود به TWY فرودگاه کرمانشاه ، مراتب مورد پیگیری دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان قرار گرفته و پس از رفع موانع و عملیاتی شدن باند فرودگاه، بطور همزمان کارشناسان سازمان بهمراه نمایندگان شرکت در عصر همانروز به محل سایت حادثه اعزام شده که یافته ها و نتایج بررسی های اولیه   اعلام  می گردد:

شرح پرواز:

هواپیمای ایرباس مدل A۳۱۹  به علامت ثبت EP-IEQ متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با شماره پرواز IRA.۲۸۳ در مسیر تهران به کرمانشاه به استاد خلبانی دارنده گواهینامه ATPL (TRE) به شماره ۰۱۴۵۱۲ و خلبان دوم  دارنده گواهینامهATPL  به شماره ۶۳۹۶۷۸ با ۱۰۲ نفرمسافر و ۸ خدمه پروازی  در حدود ساعت ۰۵:۱۰ به وقت محلی روز شنبه مورخ  ۹۸/۱۱/۱۲ از فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمده و در ساعت ۰۵:۵۵ به وقت محلی در باند ۲۹ فرودگاه  شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه  فرود آمده و در حین خروج از انتهای باند ۲۹ ، بدلیل بارش برف و کولاک ناگهانی و دید کم حدود ۳۱ متر قبل از تاکسی وی A از باند خارج می‌گردد.

چرخ  جلو هواپیما حدود ۱۰ متر و چرخ اصلی سمت راست حدود ۳ متر به عمق ۳۰ الی ۳۵ سانتیمتر در زمین تقریباً مسطح فرو رفته و چرخ اصلی سمت چپ هواپیما نیز روی آسفالت لبه باند قرارگرفته است.

خلبان با توجه به شرایط پیش آمده بلا فاصله هواپیما را متوقف نموده و ضمن اطلاع به برج مراقبت پرواز و درخواست کمک از خدمات زمینی فرودگاه،  مسافرین و خدمه پروازی از درب انتهای هواپیما بدون هیچگونه آسیبی پیاده میشوند. 

اقدامات بعمل آمده:

باتوجه به قرار گرفتن هواپیما در نزدیکی باند، به‌طور موقت باند فرودگاه غیرعملیاتی اعلام شده تا هواپیما به محل پارکینگ فرودگاه کرمانشاه منتقل شود. سپس هواپیما با همکاری پایگاه هوانیروز و راهداری کرمانشاه با نظارت خلبانان بدون هیچگونه آسیبی از قسمت خاکی خارج و با روشن نمودن موتور شماره یک (سمت چپ) به سمت پارکینگ تاکسی کرد.

پس از حضور تیم بررسی حادثه این دفتر باتفاق تیم فنی شرکت یاد شده در فرودگاه  مذکور، بازدید و بررسی های اولیه انجام پذیرفته و چرخهای جلو تعویض گردید و با  انجام گرفتن تست های زمینی، هواپیما با دیگر خدمه پروازی در مورخه ۹۸/۱۱/۱۳ بدون مسافر و فقط به سرنشینی تیم های اعزام شده به تهران پرواز و در فرودگاه مهرآباد سالم فرود آمد.

این رویداد در طبقه بندی حادثه قرار گرفته و این دفتر، بررسی حادثه برابر انکس ۱۳ پیمان شیکاگو را مدنظر نداشته و براساس دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری، سیستم های مدیریت ایمنی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوائی ایران  و همچنین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی موظف به بررسی ایمنی داخلی (Internal Investigation) در شرکت خود  بوده و می بایست علل وقوع حادثه بهمراه اقدامات اصلاحی را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمایند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: