فشار هزینه ها در لوله های این پتروشیمی اراکی؛
کد خبر: ۳۲۴۳۳۵
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
0
پول نیوز - در حالی که درآمدها رو به رشد بوده، «شاراک» در کنترل هزینه های تولید موفق نبوده و موجبات افت سودآوری فراهم شده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، عملکرد 9 ماهه شرکت «پتروشیمی شازند» به تحقق 1056 ريال سود برای هر سهم به پایان رسید و افت 7 درصدی در سودسازی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، عملکرد شرکت طی این مدت منجر به شناسایی 49 هزار و 390 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شد که 36 درصد بیش از 9 ماهه سال 97 است اما؛ رشد 55 درصدی بهای تمام شده خیلی زود شیرین کامی رشد درآمدها را تلخ کرد. در نتیجه، سود ناخالص 20 درصد تنزل یافت.

مقدار فروش در 9 ماهه سال جاری نتوانست به سطح سال گذشته برسد اما؛ افزایش نرخ ها زمینه رشد درآمدهای عملیاتی را فراهم آورد.

به نظر می رسد «شاراک» باید بیش از پیش در فکر کنترل بهای تمام شده و تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر باشد. از سویی، با توجه به افزایش هزینه همل، استفاده از خطوط لوله جهت انتقال مواد اولیه مورد نیاز، ضروری است.

رشد 57 درصدی درآمد سرمایه گذاری های «شاراک» موجب شد تا از شدت افت سودآوری کاسته شود و در نهایت، 8 هزار و 519 میلیارد ريال سود خالص به بار بنشیند.

لازم به ذکر است که شرکت در حال پیگیری جهت اجرای طرح شرکت صنایع پتروشیمی بین الملل قشم است و این امر منوط به مشارکت سایر سهامداران در افزایش سرمایه و همچنین نهایی شدن مراحل تأمین مالی شرکت مذکور است.

«شاراک» 1056 ريال سود ساخت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: