May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۶۴۷
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
۱
پول نیوز - پارک ملامین ارومیه ۹۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد و ۸ سرمایه گذار اماده حضور در این پروژه هستند.

عرضه پتروشیمی ارومیه تا پایان سال در بورس

 

 

مهندس اشرف زاده مدیر عامل پترول در گفتگو با خبرنگار پول نیوز خبر داد : طرح های پترول در مناطق کمتر توسعه یافته اجرایی می شود.

وی افزود: در پارک ملامین ارومیه ۹۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و ۸ سرمایه گذار آمادگی خود را برای حضور در این پروژه اعلام کرده اند. نرخ بازگشت سرمایه در این پارک حدود 30 درصد است.


اشرف زاده در ادامه بیان کرد: در طرح پروپیلن  حدود 150 میلیارد تومان تسهیلات و 300 میلیارد تومان اوراق اختصاص یافته است و ما در حال وارد کردن تجهیزات به ایلام هستیم تا از فروش محصول پروپیلن قبل از تبدیل به محصول بالادستی جلوگیری کنیم.

اشرف زاده از افزایش 100 میلیارد تومانی سرمایه خبرداد و اظهار داشت: امسال شرکت سرمایه خود را در 2 مرحله افزایش خواهد داد و تا پایان سال 99 مشکل تامین منابع برطرف خواهد شد.

وی از واحد الفین ایلام که ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی دارد خبر داد و گفت: این پروژه ۳ کوره دارد و تا پایان امسال افتتاح خواهد شد اما افتتاح واحد ایلام به صورت رسمی سال ۹۹ خواهد بود.

مدیر عامل پترول در خصوص واحد کود شیمیایی اوره که در 3 فاز تعریف شده است بیان کرد: این پروژه در شهریور ماه فاز اول آن آغاز به کار کرد و بخش آمونیاک آن در حال راه اندازی است و تا پایان اسفند به مدار تولید می رسد. برای تولید اوره در مراحل پیش راه اندازی است و تا پایان فروردین ۹۹ اوره را نیز تولید می کنیم.


وی گفت: در ۱۰ سال آینده اوره بیش از نیاز تولید و عرضه می شود و ما باید از امروز به فکر آن باشیم. دو مدل مطالعاتی انجام دادیم اولی برای تولید کریستال ملامین و دومی هم برای تولید محصولات دیگر مانند رزین تا این مشکل را مدیریت کنیم. ما برای احداث پارک رزینی۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم. این پروژه ۳۰۱۰ نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت که کمک می کند به پروژه تولید اوره و درصد بازگشت سرمایه آن حدود ۳۲ درصد است.

اشرف زاده  در ادامه افزود: برای تولید ملامین که طرح پایین دست لردگان خواهد بود نرخ بازگشت آن ۲۲ درصد است .لردگان در ۵ سال آینده از خام فروشی جلوگیری می کند. دو شرکت مدیران و شرکت توسعه ایرانیان از هلدینگ ما در بازار سرمایه حضور دارند. بازارگردانی خودمان را تاسیس کردیم تا به همه مجموعه اای پترول خدمت رسانی در بازار سرمایه را انجام دهد.

 

مدیر عامل پترول اشاره کرد: در ۱۵ ماه گذشته ۲۱۱۱۵میلیارد ریال جذب سرمایه کردیم . ۸۶.۵ میلیون یورو از اروپایی ها و ۲۰۳ میلیارد یوآن از چینی ها فاینانس گرفتیم.

وی ارزشمند بودن طرح صدف عسلویه را مطرح کرد و گفت: در این طرح برای تولید لاستیک مصنوعی برنامه داریم البته این طرح 3 مشکل منابع ارزی، منابع ریالی و پیمانکاری داشت که منابع ریالی تامین شده و از اول اسفند ماه پیشرفت کار را خواهیم دید. ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات داخلی و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد اوراق هم برای این طرح منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: بدهی ما به هلدینگ خلیج فارس زیاد است و برخی بدهی شرکت و برخی بدهی زیرمجموعه های ما است.بدهی ما ارزی است و ریالی نیست.  ما بورسی هستیم و بر اساس ضوابط اگر قرار باشد واگذاری انجام بشود تنها با مزایده رخ می دهد.


اشرف زاده  در پایان گفت: ما مصوبه گرفتیم برای افزایش سرمایه و از ۲۰۰۰ میلیارد به ۲۹۵۰ میلیارد خواهیم رسید و ۵۰ درصد رشد می کنیم و در فاز بعد سرمایه شرکت از ۲۹۵۰ به ۳۵۰۰ میلیارد افزایش خواهد یافت. برنامه ما ورود به طرح های پایین دستی است و دیگر در طرح های بالادستی ورود نمی کنیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مریم
Iran, Islamic Republic of
14:08 - 1398/11/20
من به شدت منتظر عرضه این نماد هستم چون واقعا عالی و سود سازه
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: