کد خبر: ۳۲۴۸۵۳
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
0
پول نیوز - با توجه به گرانی برخی خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف‌کنندگان از روند رو به رشد قیمت‌های کاذب، طرح واردات خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار گرفته است و به زودی، تصمیمات مهمی در خصوص آزاد‌سازی واردات این خودروها گرفته خواهد شد.

به گزارش پول نیوز، یک مقام آگاه، با اعلام این خبر به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص واردات خودروهای هیبریدی که چندی پیش تصویب شده است، اشاره کرد.

 رئیس قوه قضاییه نیز نسبت به گرانی خودروها واکنش نشان داد و از وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیرات حکومتی خواست تا به صورت جدی بر بازار خودرو نظارت کنند.

 برخی کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که با آزادسازی خودرو به‌ویژه خودروهای هیبریدی نه تنها نرخ خودرو در داخل مهار خواهد شد بلکه زمینه‌های کاهش مصرف بنزین نیز در شرایط امروز کشور فراهم می‌شود.

 یادآور می‌شود که مجلس شورای اسلامی چندی پیش طرح ساماندهی بازار خودرو را مصوب کرد تا واردات خودروهای سواری تمام برقی و ترکیبی (هیبریدی) تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف شود و دولت را موظف کرد زمینه تولید داخل خودروهای مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند.
برچسب ها: خودرو ، هیبریدی ، گرانی ، سواری ، برقی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: