معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در گفت و گو با پول نیوز
کد خبر: ۳۲۴۹۳۳
۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
0
پول نیوز - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: سعی کردیم تا در بودجه سال ۹۹ ردیف مشخصی به بیمه هنرمندان اختصاص دهیم که به این مهم دست یافتیم.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، در حاشیه نمایشگاه گردشگری و در گفت و گو با پول نیوز، بیان کرد: در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی هستیم و قطعا در کنار هم قرار گرفتن گردشگری و صنایع دستی فصل جدیدی از همکاری ها را به ذینفعان این دو حوزه در بخش خصوصی می‌تواند ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری هنری پس از ثبت ۱۱ شهر و 3 روستای ایران در سطح جهانی رتبه ایران را به رتبه اول در جهان که موفق به ثبت شهرها و روستاهای جهانی به این تعداد شده رقم زد، قطعا شهرها و روستاهای جهانی مقاصد جدید گردشگری برای کسانی خواهند بود که علاقه به هنر و صنایع دستی این کشور دارند.

محمودیان اضافه کرد: این گردشگران قطعا به ایران آمده و علاقه دارند که مدتی را در بوتیک هتل هایی بمانند که چه در بعد طراحی و چه در بعد تزیینی آراسته شده است. آنها ازکارگاه های تولید زنده صنایع دستی بازدید کنند و در رویدادهای مختلف صنایع دستی که در کشور برگزار می‌شود مثل نمایشگاه ها، بازارچه‌ها و رویدادی مثل فجر شرکت کنند و در آخر آن چیزی که با خودشان به عنوان ارمغان پایا و مانا از سفر به ایران خواهند برد، صنایع دستی ایران است.

وی تصریح کرد: در بعد داخلی هرچه فعالان این دو حوزه با توانمندی‌های هم بیشتر آشنا شوند و ظرفیت های هم را در این بستری که در نمایشگاه فراهم شده بیشتر بشناسند، حتما می توانند به تعریف پروژه‌های مشترک کاری به جهت تاثیرگذاری در بخش اقتصاد خلاق و اقتصاد هنر برسند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در مورد تبلیغات صورت گرفته برای توریست ها و حضورشان در نمایشگاه عنوان کرد: تمامی دفاتر گردشگری تبلیغات این نمایشگاه را به صورت وسیع در دستور کار خودشان داشتند از شبکه های صدا و سیما تا فضای مجازی و به نوعی از تمام ظرفیت ها استفاده شده که این چهار روزی که ما مهمان صنعتگران هنرمندان از سی و یک استان به تهران هستیم از ظرفیت پایتخت و گردشگرانی که در پایتخت هستند به نفع صنایع دستی کشور بتوانیم استفاده کنیم.

محمودیان در پایان در مورد بودجه سال ۹۹ که برای هنرمندان صنایع دستی در نظر گرفته شده بیان کرد: اتفاق خوبی که امسال برای این حوزه رقم خورد این بود که یک ردیف مشخص در بودجه برای اولین بار به بیمه صنعتگران و به معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص پیدا کرد که برای ما بسیار خوشایند بود که در پی پیگیری های زیادی بود که انجام دادیم و امیدوار هستیم که همین مقوله بتواند راهگشا باشد و دغدغه هنرمندان صنایع دستی کشورمان را از لحاظ بیمه برطرف کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: