May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
کد خبر: ۳۲۴۹۳۹
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
0
پول نیوز - مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد ارس از عضوگیری شبکه همیاران ژئوپارک ارس خبر داد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی می توانند در این شبکه ثبت نام کنند.

عضو شبکه همیاران ژئوپارک ارس شوید

به گزارش پول نیوز، فاطمه منیری با اعلام این خبر افزود: افراد حقیقی و حقوقی از کسب و کارهای مختلف با پایبندی به اهداف ژئوپارک می توانند در این شبکه بصورت داوطلبانه عضو شوند.

منیری اظهار داشت: شبکه سازی و مشارکت جامعه محلی از ارکان یک ژئوپارک جهانی است و ایجاد شبکه همیاران داوطلب با هدف حفظ و نگهداری از پدیده‌های زمین‌شناسی و همکاری در مسائل گردشگری است.
وی گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم ارس را در بُعد بین‌المللی مطرح کنیم ثبت آن در یونسکو که امیدواریم امسال این اتفاق خوب محقق شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در این منطقه پدیده‌های زمین‌شناسی نادری وجود دارد، افزود: پدیده «پرمین ـ تریاس» که گذر ۲۵۰ میلیون ساله زمین را در یک سنگ نشان می‌دهد مهمترین ویژگی ژئوپارک ارس است که جزو آثار کم نظیر در جهان است.

منیری گفت: در دو سال اخیر آموزش های مربوط با ژئوپارک برای جامعه محلی برگزار شده و با تکمیل شبکه همیاران ژئوپارک گام های موثر و عملیاتی برای پیشبرد اهداف جهانی سازی ژئوپارک ارس برداشته شده و قطعا در مباحث ژئوتوریسم موفق خواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: