April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۹۵۴
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
0
پول نیوز - رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بازگشایی راه‌های ۲۰۰ روستا در استان گیلان گفت: تا سه روز آینده راه روستاهای در اولویت، به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

به گزارش پول نیوز، رضا اکبری رئیس قرارگاه حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت راه‌های مسدود شده استان گیلان بر اثر بارش برف و کولاک در روزهای گذشته، گفت: خوشبختانه راه‌های اصلی در این استان با همکاری تمام نیروهای راهداری باز شده است و از شب گذشته دیگر هیچ خودرویی در محورهای استان گیلان در راه‌ها باقی نمانده است.

او گفت: با همکاری تمامی نیروهای راهداری همه خودروهایی که درگیر برف و کولاک در روزهای گذشته بودند از محور خارج شدند و هم‌اکنون محورهای فرعی و شریانی در این استان پاکسازی شدند.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار روستا در استان گیلان درگیر برف و کولاک هستند، گفت: ارتفاع برف در برخی از روستا‌ها به بیش از ۲ متر رسیده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مردم و نیرو‌های راهداری شده است.

اکبری با اشاره به اینکه بازگشایی برخی از راه‌های روستایی بر عهده دهیاری‌ها است، گفت: طبق جلساتی که از گذشته برگزار کرده‌ایم، تعدادی تجهیزات و  ماشین‌ آلات در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته تا از طریق آن بتوانند مسیرهای مسدود شده را باز کنند.

او گفت: در برخی از روستاها که بارش کمتر است، امکان بازگشایی از طریق همین تجهیزات وجود دارد و هم‌اکنون تعدادی از این روستاها باز شده است.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: متأسفانه در برخی از روستاها بارش برف بسیار سنگین و امکان بازگشایی مسیر خارج از توان دهیاری‌ها بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه برخی از روستاها هم به دلیل آنکه برقشان قطع شده امکان دسترسی و یا بازگشایی راه‌ها را ندارد، افزود: دیروز جلسه‌ای با حضور تمامی مسئولان راهداری و مدیران بخش مدیریت بحران و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و در آن جلسه قرار شد روستاهایی که در اولویت هستند، بازگشایی شوند.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفت بازگشایی ۲۰۰ روستا در اولویت قرار گرفته و با توجه به بارش سنگین برف بازگشایی آن‌ها تا ۳ روز آینده به صورت کامل به اتمام می‌رسد.

او تأکید کرد: متأسفانه برخی از روستاها مشکل برق دارند که وزارت نیرو اعلام کرده است که بلافاصله بعد از بازگشایی راه‌ها، برق این روستاها به صورت کامل وصل می‌شود.

اکبری تأکید کرد: حدود سه‌چهارم روستا‌ها در استان گیلان ارتفاع برفشان به بالای ۲ متر رسیده و همین موضوع امدادرسانی و بازگشایی راه‌ها را با مشکل مواجه کرده است، اما سعی خواهیم کرد تا ۳ روز آینده تمامی مسیر‌های مسدود شده در این استان به صورت کامل باز شود.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه از لحاظ ماشین آلات و تجهیزات هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: حدود ۴۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات سنگین راهداری از استان‌های قزوین، زنجان، تهران و تبریز به این استان ارسال شده تا هرچه سریعتر بتوانیم محور‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم.

او با اشاره به اینکه محور قزوین_رشت به صورت رسمی هنوز باز نشده است، گفت: در این محور یک لاین به صورت کامل باز شده تا خودروها بتوانند از این محور تردد کنند.

اکبری گفت: از روز گذشته با همکاری تمامی نیروهای راهداری توانسته‌ایم یک لاین را برای تردد خودروها و هدایت کردن خودروهای درگیر شده باز کنیم و هم‌اکنون به صورت رسمی خودروها نمی‌توانند از این محور تردد کنند اما اگر خودرویی بخواهد از این محور تردد کند مشکلی ندارد.

او یادآور شد: تمامی تلاش نیروهای راهداری آن است که بتوانیم تا اواسط امروز این محور را به صورت رسمی پاکسازی و بازگشایی کنیم.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمامی نیروهای راهداری در محورهای استان‌های گیلان در حال بازگشایی محورهای مسدود شده هستند، اظهار کرد: در این استان چند راهدار خانه به صورت فعال در حال امدادرسانی و کمک‌رسانی به مردم هستند و در روزهای گذشته با توجه به برف‌گیر شدن چند صد خودرو این راهدارخانه‌ها توانستند به مسافران در راه مانده امدادرسانی و کمک رسانی کنند.

او توضیح داد: امیدواریم تا چند روز آینده تمامی راه‌های روستای مسدود شده را بازگشایی کنیم و البته تا سه روز آینده ۲۰۰ روستای در اولویت را به صورت کامل پاکسازی و بازگشایی خواهیم کرد.

گفتنی است، در  سه روز گذشته علی‌رغم تأکیدات بسیار زیاد سازمان راهداری و پلیس راهور مبنی بر پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری به محورهای شمالی کشور، تعداد زیادی از خودروها به علت برف و کولاک شدید برف‌گیر شدند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مسافران شد. بخش عمده‌ای از این خودروها بدون زنجیر چرخ وارد محور شده‌ بودند و مشکلاتی را برای راهداران ایجاد کرده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: