May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهامداران این داروساز در جریان باشند؛
کد خبر: ۳۲۴۹۸۶
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
0
پول نیوز - سال جاری برای شرکت «ایران دارو» بسیار سودآور دنبال شده و با کنترل هزینه ها به حاشیه های مناسب دست یافته است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «ایران دارو» با وقفه ای طولانی مدت، بالاخره گزارش عملکرد دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 را منتشر کرد و خبر از رشد سودآوری داد.

در این مدت، 981 میلیارد ريال درآمد عملیاتی به بار نشسته که 82 درصد بیش از مبلغ فروش دوره 9 ماهه سال قبل بوده است. علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، مقدار فروش نیز 11 درصد رشد کرده است. این داروساز برآورد کرده در سه ماهه پایانی سال جاری 363 میلیارد ريال دیگر نیز درآمدزایی داشته باشد.

رشد کمتر بهای تمام شده موجب شد تا سود خالص جهش 145 درصدی را تجربه کند. نکته جالب توجه این است که هزینه های فروش، عمومی و اداری 30 درصد کاهش یافته که با وجود افزایش نرخ حقوق و دستمزد، در نوع خود جالب توجه است.

«دیران» در 9 ماهه سال جاری 108 میلیارد ريال هزینه مالی پرداخت کرده که معادل 25 درصد سود عملیاتی است. در مجموع، این شرکت موفق به کسب 238 میلیارد ريال سود خالص شد که رشد خیره کننده 528 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.

قابل توجه سهامداران «دیران»، هیئت مدیره تصمیم دارد با توجه به سود انباشته مناسب، در مجمع سالانه 80 درصد از سود خالص را تقسیم کند.

528 درصد رشد سودآوری در «دیران»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: