May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با پول‌نیوز مطرح کرد:
کد خبر: ۳۲۵۰۰۲
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
0
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی اهرم قانونی برای برخورد با بانک‌های متخلف برای پرداخت تسهیلات ازدواج را ندارد، گفت: بانک‌ها تمایل دارند به جای پرداخت صد وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی، یک و نیم میلیارد تومان را به یک یا دو نفر پرداخت کنند.

بانک‌ها تمایلی به پرداخت تسهیلات ازدواج ندارند

عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با انتقاد از اینکه برخی بانک‌ها علی‌رغم بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر، هنوز برای پرداخت این تسهیلات دو ضامن از متقاضی طلب می‌کنند، گفت: تا زمانی که به بانک مرکزی اختیارات کافی داده نشود، مشکلاتی مانند عدم پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر در کشور رفع نمی‌شود که چاره‌ای باید برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها تمایلی به پرداخت وام‌های کوچکی نظیر تسهیلات ازدواج ندارند، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده، بانک‌ها تمایل دارند به جای پرداخت صد وام ازدواج 15 میلیون تومانی، یک و نیم میلیارد تومان را به یک یا دو نفر پرداخت کنند، زیرا با پرداخت وام‌های بزرگتر نسبت به پرداخت وام‌های کوچکتر کار بانک‌ها کاهش یافته و آنها با افراد کمتری سروکار دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بانک‌ها به فکر کسب درآمد و سود خودشان هستند، مادامی که بانک‌ها به دنبال انجام رسالت خود، یعنی خدمت اقتصادی به مردم نباشند، مشکلات مردم در دریافت تسهیلات برطرف نمی‌شود.

یوسفیان‌ملا با تأکید بر اینکه دولت برای بانک مرکزی بودجه درنظر می‌گیرد تا بتواند به مردم و جوانان تسهیلات ارائه دهد، اضافه کرد: در شرایطی که قانون بانک‌ها اصلاح نشود، سرپیچی‌شان از برخی موضوعات غیرقابل پیشگیری است و نمی‌توا ن چاره‌ای برای آن پیدا کرد، راه‌حل برای جلوگیری از نافرمانی بانک‌‌ها در اعطای تسهیلات به مردم، اصلاح قانون بانکداری است.

وی اضافه کرد: در شرایط موجود و با توجه به قوانین فعلی، بانک مرکزی ابزار و اهرم برخورد با بانک‌های متخلف را در عدم ارائه تسهیلات، به خوصوص تسهیلات ازدواج به جوانان را ندارد، به همین دلیل بانک‌ها به بخشنامه‌های بانک مرکزی بی‌توجهی می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با بیان اینکه تخلف بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج از سوی مجلس پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم نیز می‌توانند گزارش بانک‌های متخلف در این زمینه را به دستگاه‌های نظارتی ارائه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: