May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۱۸۶
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
0
پول نیوز - معاملات بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار حرکتی پرنوسان داشت و درحالی که در ساعت‌های میانی معامله مرز ۴۸۰ هزار واحد را هم رد کرده بود در نهایت روی عدد ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد ایستاد.

بورس افزایشی شد

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۴۰۶۲ واحد صعود رقم ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲۳۸ واحد صعود به ۱۵۲ هزار و ۶۹۷ واحد رسید.

امروز ۸۱۹ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال به ثبت رسید و در مقایسه با روز گذشته افزایشی و میزان آن کاهشی بود.

لیست نمادهای پربییننده نیز از بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران تشکیل شده بود.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشتند. به طور کلی در بازار امروز  ۱۳۴ نماد مثبت و ۲۰۶ نماد منفی بودند.

صعود ادامه دار فرابورس

در این سوی بازار سرمایه نیز شاخص کل فرابورس با ۸۸ واحد صعود به رقم ۶۱۴۳ واحد رسید. در این بازار ۴۶۳ هزار معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال ثبت شد که نسبت به روز گذشته افزایشی بود.

امروز سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، بیمه دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و زرین معدن آسیا نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه،  صنایع ماشین‌های اداری ایران، فرابورس ایران، سهامی ذوب آهن اصفهان و گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر فرابورس گذاشتند. تعداد نمادهای مثبت فرابورس ۱۰۲ و تعداد نمادهای منفی این بازار ۲۰۶ نماد بود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: