April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
افت سودآوری در شرکتی تک بعدی؛
کد خبر: ۳۲۵۲۷۷
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
0
«گروه فن آوا» فارغ از جهان پیرامون خود به فعالیت های تک بعدی خود ادامه می دهد و تنها دلخوش به ارائه خدماتی است. این رویه منجر به افت 59 درصدی سودآوری شده است.

«فن آوا» از سرمایه گذاری ها فارغ شد

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، عملکرد «گروه فن آوا» در سال مالی منتهی به آذر 98 منجر به تحقق 97 ريال سود به ازای هر سهم شد که 59 درصد کمتر از سود سال مالی قبل است.
نکته جالب توجه این است که «فن آوا» همانند سال مالی 97، در سال مالی 98 نیز هیچ گونه درآمدی بابت سود سهام و سود فروش سرمایه گذاری ها شناسایی نکرده است. فقط 13 میلیارد ريال از سایر محل ها درآمدزایی داشته که این رقم در سال مالی 97 حدود 197 میلیارد ريال بود. چرا که «گروه فن آوا» در هیچ شرکتی سرمایه گذاری نکرده است و حتی سهام هیچ یک از شرکت های بورسی را خرید و فروش نمی کند. به نوعی، تنها در گوشه ای نشسته و خدمات رایانه‌ای خود را ارائه می دهد و فارغ از جهان پیرامون خود است.
حال تا کجا قرار است به این شیوه فعالیت کند جای سوال است؟! دنیا در حال پیشرفت است و «فن آوا» همچنان به صورت تک بعدی پیش می رود.
در سال گذشته نیز سهام شرکت ارتباطات فن آوا را فروخت و درآمدی که از این محل عاید شرکت می شد را بخشید.
البته در سال مالی 98 این شرکت 144 میلیارد ريال درآمد غیرعملیاتی ناشی از فروش دارایی های ثابت کسب کرده که 136 درصد بیش از سال مالی قبل است.
در نهایت، سود خالص «فن آوا» به رقم 85 میلیارد ريال رسید و سود انباشته را در سطح 642 میلیارد ريال نگه داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: