May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۳۶۹
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
0
پول نیوز - رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از تصویب طرح جامع ریلی شهر تهران با هدف خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان تهرانی در صد و پنجاهمین جلسه این شورا خبر داد.

به گزارش پول نیوز، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه مطالعات به روزرسانی طرح جامع ریلی تهران از سال ۱۳۹۵ با هدف افزایش سهم حمل‌ونقل همگانی و یکپارچگی و کارآیی شبکه‌ای سیستم ریلی، مدیریت تقاضا، تامین دسترسی مناسب ریلی با استفاده از امکانات و ارتقاء زیرساخت‌های موجود در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت گفت: در این راستا علاوه بر بهینه‌سازی شبکه ریلی موجود، خطوط دیگری از جمله ۴ خط مترو درون شهری (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) و همراه با توسعه و ارتقای خطوط حومه‌ای و ایجاد دو خط اکسپرس (A و B) پیشنهاد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به بهینه‌سازی ۷ خط موجود مترو تهران در این طرح گفت: مقرر شد شهرداری تهران به عنوان اولویت اول و در کوتاه‌مدت به منظور دستیابی به سرفاصله زمانی و ظرفیت مقرر در مصوبه خطوط مذکور، اقداماتی را به منظور افزایش دو برابری جابه‌جائی مسافر در وضع موجود را عملیاتی کند.

جمالی نژاد، تکمیل کلیه اجزای خطوط هفتگانه متروی تهران از قبیل ایستگاه‌ها، پارکینگ، پایانه، پست برق، مرکز فرمان، تونل‌های ارتباطی، ایستگاه‌های تبادلی و سامانه‌های تجهیزاتی جهت دستیابی به اهداف طرح جامع ریلی تهران و تامین ناوگان مورد نیاز و کارآمد به همراه تکمیل تسهیلات دسترسی به ایستگاه‌ها را از جمله این اقدامات برشمرد.

رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به برنامه طراحی و احداث خطوط جدید متروی درون شهری با توجه به افق زمانی سال ۱۴۲۰ افزود: در مطالعات انجام شده برای شهر تهران ۴ خط متروی درون شهری در نظر گرفته شده است که خط ۸ مترو از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی ۳۷ کیلومتر است.

وی افزود: خط ۹ مترو از دولت آباد تا چیتگر به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر و خط ۱۰ مترو از حکیمیه تا وردآورد به طول تقریبی ۴۱ کیلومتر و خط ۱۱ مترو از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر خواهد بود.

جمالی نژاد ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء و احداث خطوط حومه‌ای با توجه به ضرورت یکپارچگی عملکرد شبکه ریلی تهران، مراکز و سکونت‌گاه‌های اطراف آن، افزود: تا افق ۱۴۲۰، ۴ خط حومه‌ای توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی با هماهنگی شهرداری تهران احداث خواهد شد که مسیر اول در حریم راه‌آهن تهران – تبریز از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا هشتگرد با انشعاب شهر قدس تا مارلیک خواهد بود.

وی در ادامه از اجرای مسیر دوم در حریم راه‌آهن تهران – اهواز از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پرند با انشعاب رباط کریم تا فرودگاه امام خمینی و مسیر سوم در حریم راه‌آهن تهران – مشهد از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پیشوا با انشعاب ایستگاه بهرام تا پاکدشت و مسیر چهارم از پایانه شرق جدید تا رودهن خبر داد.

رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از احداث خطوط اکسپرس از طریق اتصال خطوط حومه‌ای توسط شهرداری تهران بعد از ارتقای آن خطوط خبر داد.

وی در این زمینه توضیح داد: خط اکسپرس A حد فاصل هشتگرد تا ورامین با اتصال ایستگاه صادقیه به ایستگاه میدان راه‌آهن جهت ارتباط خط حومه‌ای تهران - کرج به خط حومه‌ای تهران – پیشوا و خط اکسپرس B حد فاصل پرند تا پردیس با اتصال ایستگاه آزادگان به ایستگاه پایانه شرق جدید جهت ارتباط خط حومه‌ای تهران - پرند به خط حومه‌ای تهران – رودهن نیز در این جلسه به تصویب اعضاء شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: