May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۷۵۸
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
0
عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی شبانه‌روزی شهید علیمرادی در دهستان پیرسهراب چابهار توسط منطقه آزاد چابهار خبر داد.
به گزارش پول نیوز، محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: با حضور عبدالرحیم کردی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، خانواده و همسر شهید علیمرادی موسس و مدیرعامل سابق موسسه «دست یاری به دشتیاری»، معاونین و مدیران سازمان، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، بخشدار مرکزی شهرستان چابهار، معتمدین و خیرین مدرسه‌ساز، کلنگ آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی شهید علمیرادی که از آرزوهای دیرینه‌اش بود، در دهستان پیرسهراب بخش مرکزی شهرستان چابهار توسط سازمان منطقه آزاد چابهار به زمین زده ‌شد.

وی افزود: با توجه به بعد مسافت و پراکندگی روستاها با فاصله حداکثری ۴۰کیلومتر و شعاع ۱۵ الی ۴۰کیلومتری، به جهت جلوگیری از ترک تحصیل به علت نبود سرویس برای دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم و همچنین خطر بالای تصادفات جاده‌ای با موتورسیکلت و استقبال گسترده دانش‌آموزان و اولیاء با طرح شبانه‌روزی در مقطع متوسطه اول، تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی و افت آموزشی شدید، در منطقه ایجاد یک مجتمع شبانه‌روزی بود‌.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ظرفیت خوابگاه این مجتمع آموزشی شبانه‌روزی ۱۵۰نفر است و دارای ۱۲کلاس می‌باشد. همچنین کارگاه سبک و سنگین مهارتی، کتابخانه و سالن مطالعه، سالن چندمنظوره ورزشی، سالن اجتماعات، معلم‌سرا، سرایداری، سالن غذا‌خوری، آشپزخانه و… از دیگر امکانات این مجموعه آموزشی می‌باشد.

چاکرزهی ادامه داد: از آنجایی که سازمان منطقه آزاد چابهار علاوه بر توجه به تولید، ایجاد زیرساخت‌ها، رونق اقتصادی و… اهتمام جدی به توسعه فضای آموزشی منطقه دارد، به همین سبب ساخت و تجهیز مدارس را که یکی از مشکلات اساسی استان و منطقه می‌باشد، در دستورکار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ساخت این مجتمع آموشی که از آرزوهای دیرینه شهید علیمردانی بود، در زمینی به مساحت ۵۰۰۰مترمربع با برآورد ریالی ساخت ۱۰۰میلیارد ریال با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و یکی از خیرین مدرسه‌ساز، به نام شهید در راه خدمت «حسین علیمرادی» آغاز شده است.

وی افزود: هدف نهایی این مجتمع شبانه‌روزی، تربیت و پرورش نسل ماهر و تحصیلکرده هم از نظر علمی و هم مهارتی برای ورود به دانشگاه و زندگی است و این هدف قطعا با وجود کارگاه‌های سبک مهارتی از قبیل کارگاه کامپیوتر، کارگاه جوشکاری، کارگاه برق‌کاری، کارگاه چوب، گارگاه فیلم و عکاسی‌ و… میسر و ممکن می‌شود‌. همچنین طبیعتا هدایت تحصیلی در مقطع متوسطه اول، راهنما و مبین روشنی است بر این ادعا که همه دانش‌آموزان توان تحصیل در رشته‌های نظری را ندارند و در منطقه وسیعی با جمعیتی بالغ بر ۶۰هزار نفر جمعیت ضرورت است که تا زمان ایجاد یک هنرستان مجهز و کامل برای نسل کنونی دانش‌آموزی جهت جلوگیری از ترک تحصیل و هدایت درست امکان تحصیل در این مجتمع با پیش‌بینی کارگاه سنگین در نظر گرفته شود.

چاکرزهی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی و نبود فضای مناسب برای مطالعه‌، ایجاد کتابخانه و سالن مطالعه ضروری‌ترین بخش‌های مجتمع محسوب می‌شود که در پلن ساخت این مجموعه جاگذاری شده و برای دانش‌آموزان ساخته خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در مدارس شبانه‌روزی، هدف نهایی، پرورش نسلی آماده هم از لحاظ روحی و علمی و هم جسمی برای ورود به زندگی دانشجویی است و همچنین برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان احداث سالن ورزشی می‌تواند این اهداف را محقق کند؛ به همین سبب سالن چندمنظوره ورزشی نیز، یکی دیگر از امکانات این مجموعه خواهد بود. فضای دیگری که قطعا در رشد بخش پرورشی مجتمع ضرورت دارد، سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم‌های مختلف در طول سال است که آن بخش نیز در این مجتمع دیده شده است.

وی بالا بردن کیفیت در فضاها و امکانات آموزشی نیز مورد توجه و تاکید این سازمان در مسئولیت‌های اجتماعی‌اش عنوان کرد و گفت: برای این موضوع هم دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان و کلاس‌های تقویتی و مهارتی برای دانش‌آموزان را در دستورکار قراردادیم و دوره‌های فراوانی در این بخش‌ها اجرا کردیم.

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه تجربه در جوامع گوناگون در کشورهای مختلف ثابت کرده بهترین کسانی که می‌توانند فضاها و امکانات آموزشی را حفظ، مراقبت و نگهداری کنند، کسانی هستند که در تامین و بهره‌برداری از آنها سهیم و به نوعی نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند، تصریح کرد: بر همین اساس، در منطقه آزاد چابهار تامین بخشی از منابع لازم برای توسعه فضاها و امکانات آموزشی منطقه را به عهده جامعه محلی، بخشی را به عهده خیرین ملی و بخشی را هم به عهده فعالان اقتصادی و صنعتگران منطقه قرار دادیم و با منابع تامین شده از این گروه‌ها، پروژه‌هایی را آغاز کردیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: