May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۸۵۹
۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
0
كيانوش جهانپور از ممنوعیت توزیع ماسک در داروخانه ها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

كيانوش جهانپور سخنگو و رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت شب گذشته در نشستي مجازي با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پول نيوز مبني بر  علت عدم توزيع ماسك و نبود آن در داروخانه ها و مراكز درماني كشور گفت: ماسک برای بیماران و کادر درمان است، نه برای جمعیت عادی. قاعدتاً تا زمان اطمینان از دسترسی گروههای پرخطر و در معرض خطر به ماسک، این مورد توزیع عمومی نخواهد شد و در واقع تا اطلاع ثانوي به علت تقاضاهاي كاذب، توزيع آن در داروخانه ها ممنوع است.

وي درباره شيوع اين بيماري در استان هاي ديگر عنوان كرد: انتشار بیماری به سایر استانها یک روند طبیعی است چنانکه از چین به سایر کشورها نیز چنین است، البته میتوان از آن کاست یا سرعت آن را کاهش داد اما هیچ استان یا کشوری مانع مطلقی مقابل سرایت بیماری ندارد و نخواهد داشت.

جهانپور با اشاره به اينكه قرنطينه شهرها امكانپذير نيست بيان كرد: قرنطینه یک شهر بطور کامل، در پروتکل ها جایی ندارد، در ضمن بیماری قبل از آنکه خود را بروز دهد منتشر شده است، آنچه امروز دیده میشود یک تا دوهفته دیگر خود را نشان می دهد، لذا آنچه امروز می بینیم، هفته های قبل از آن منتشر شده است.

وي درباره آمار مبتلايان و قربانيان و تناقض هاي آماري و در پاسخ به اينكه چرا اعداد و ارقام متفاوتي از مسئولان داده ميشود گفت: مسوولین آمار متفاوتی ندارند و آنچه در فضای مجازی می گذرد یا تحریف یا جعل واقعیت هست، تنها مرجع اعلام آمار وزارت بهداشت است و برای نخستین بار در ایران این آمار روزانه رسما اعلام عمومی می شود. ممکن است مسوولی از امروز ظهر تا فردا ظهر آماری که مطلع میشود را در یک منطقه منتشر کند، اگرچه غیرحرفه ای است اما تناقضی ندارد. فعلا بازار آمار دروغ رایج است و البته تناقض آنها برای نقض آنها کافیست.
رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت درباره نحوه تست و آزمايش كرونا عنوان كرد: درخواست آزمایش و اخذ نمونه با دستور پزشک است، تشخیص پزشک شک به کرونا نباشد قاعدتاً دستور آزمایش نمی‌دهد، وزارت بهداشت در نظر و تشخیص پزشک حق مداخله ندارد، اما در مورد زمان انتظار، با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه ها به ۱۵ مورد، الان عملا زمان انتظار نداریم.

جهانپور در پاسخ به این سوال که آیا درمان یا داروی خاصی در مورد این بیماری وجود ندارد گفت: داروی قطعی و مطالعه شده ندارد و درمانها حمایتی و نگهدارنده است و از روز یکشنبه، یک رژیم دارویی پنج دارویی پیشنهاد شده و مورد تایید کمیته فنی قرار گرفته و برای همه بیماران شروع شده است، اظهار نظر در مورد اثربخشی آن هنوز زود است اما گزارش های موردی حاکی از بهبودی نسبی بیماران دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: