رشد درآمدها در این شرکت کوچک رخ داد
کد خبر: ۳۲۶۸۶۱
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
0
یکی از شرکت های کوچک حاضر در بازار سرمایه «ومشان» است که همین کوچک بودن سبب رشد شدید قیمت سهام آن شده است.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمايه گذاري فني و مهندسي مشانير» در دوره 9 ماهه منتهی به بهمن ماه سال 98 توانست به ازای هر سهم 247 ريال سود شناسایی کند که نسبت به عملکرد مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد 83 درصدی است.
این شرکت تاکنون 3 میلیارد ريال درآمد تضمین شده کسب کرده و فروش بسیار اندکی در بازار سرمایه داشته و تنها 841 میلیون ريال سود فروش سرمایه گذاری ها شناسایی کرده است.
این شرکت کوچک که تنها 20 میلیارد ريال سرمایه دارد، تاکنون 42 میلیارد ريال سود انباشته به ثبت رسانده و در بازار سرمایه نیز بسیار خوش درخشیده است. سهام این شرکت با نماد «ومشان» پربازده‌ترین سهم بازار سرمایه در سال جاری به شمار می رود و بازدهی خیره کننده ای را عاید سهامداران خود کرده است.
«ومشان» 6 میلیارد ريال در سهام شرکت های بورسی سرمایه گذاری کرده که ارزش بازار آن بیش از 8 میلیارد ريال است. به علاوه، 29 میلیارد ريال نیز در شرکت های غیربورسی اقدام به سرمایه گذاری کرده است.
این شرکت در دوره یاد شده 15 میلیارد ريال سهم خریده و 12 میلیارد ريال نیز فروش انجام داده است که سود شناسایی شده رقم قابل توجه نیست.
با این اوصاف، قیمت های کنونی «ومشان» با عملکرد شرکت همخوانی ندارد و ثبت این میزان بازدهی به کدامین دلیل رخ داده است؟!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: