May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
کد خبر: ۳۲۷۲۸۷
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
0
معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از فعالیت بیش از 300 واحد تولیدی و تغییر خطوط تولید برای مبارزه همگانی با شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش پول نیوز، احمد جمالی با بیان اینکه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شرکت های دانش بنیانی حضور دارند که در زمینه تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با ویروس کرونا فعال هستند، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی دانش بنیان این روزها در حوزه تولید الکل، مواد ضدعفونی و شوینده فعال هستند و خطوط تولید خود را برای مبارزه سراسری با این بیماری تغییر داده اند.

جمالی در مورد این تولیدات گفت: بیش از 300 واحد تولیدی در حوزه تولید ماسک و تهیه دستگاه اکسیژن و الکل فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه دو واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند فعال هستند، تصریح کرد: این دو واحد از زمان شیوع کرونا بالغ بر 520 هزار لیتر الکل طبی تولید کردند. در ماکو نیز 2 هزار لیتر تولید روزانه الکل وجود دارد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: 23 واحد در زمینه محلول و ژل ضدعفونی کننده فعال هستند که تاکنون 325 هزار لیتر تولید داشته اند.

جمالی افزود: از مجموع 23 واحد فعال 9 واحد ظرفیت‌سازی جدید انجام دادند و بالغ بر 50 هزار لیتر روزانه به تولید خود افزودند و در صورتی که مواد اولیه به آنها برسد می‌توانند این تولید را ادامه دهند. 4 واحد دیگر نیز ظرفیت خود را بالا برده و روزانه 10 هزار عدد ماسک جدید تولید می کنند.

وی با اشاره به تولید تجهیزات حفاظتی تصریح کرد: 6 کارخانه در مناطق آزاد و ویژه فعال هستند که 173 هزار ماسک، 3600 دست لباس بیمارستانی، 4 تن پارچه ماسک و یک میلیون و 200 هزار زیرانداز تخت بیمارستانی 5 لایه تولید کرده‌اند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به واردات مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و گفت: در مدت کمتر از یک ماه 5 هزار لیتر الکل 99 درصد و 250 تن محلول ضد عفونی کننده وارد شده و 60 تن دیگر در مسیر واردات است. همچنین تجهیزات وارداتی حفاظتی 110 هزار جفت دستکش، 90 هزار عدد ماسک و 771 دست لباس بیمارستانی ترخیص شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: