کد خبر: ۳۲۷۴۰۹
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
0
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اعلام کرد: تنها دلیل بالا رفتن حجم خرید میوه در بازار و گرانی افسارگسیخته قیمت میوه این روزها ویروس کروناست.

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز؛ در یک هفته گذشته قیمت میوه‌ها افزایش محسوسی در بازار داشته، گرچه نزدیک شدن به ایام عید بهانه خوبی برای این افزایش قیمت‌ها می‌تواند باشد اما از آنجایی که شیوع کرونا در مقطعی تقاضا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده، عموما این تفکر در سیستم های نظارت بر بازار نیز تاثیر گذاشته و متولیان نظارت بر قیمت ها میدان را خالی کردند چرا که فکر کردند تقاضای بیشتری در کار نیست.

 

از این رو آنچه قیمت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده تنها کمبود نظارت بر بازار است، چرا که طبق ادعای مسئولان وزارت صمت مبنی بر ذخیره‌سازی 6 هزار تنی میوه برای ایام عید اعلام کرده بودند که تولید میوه‌ها توسط باغداران امسال به حد کافی بوده است بطوریکه  بیش از 10 میلیون تن سیب و مرکبات در کشور تولید شده که بیش از نیاز بازار است بنابر این اگر توضیحات مسؤولان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیریم، این افزایش قیمت‌ها هیچ توجیهی ندارد.

 

در این باره  حمید رضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارپارلمانی پول نیوز با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت میوه و مواد غذایی، گفت: با شیوع ویروس کرونا حجم تقاضا رشد چشم گیری پیدا کرد و از آنجایی که تعادل عرضه و تقاضا از بین رفته ، قیمت ها صعودی شده است.

 

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و افزایش حجم خرید موجب گرانی میوه در بازار شده به عدم نظارت صحیح شبکه نظارتی دلیل اصلی این اتفاق بشمار می آید گفت: متاسفانه با بروز این بیماری و وجود سوداگران برای منفعت طلبی های شخصی موجب شده تا برخی ها از چنین رخدادی استفاده ابزاری کرده با موج سازی در صدد کسب سود از جان مردم باشند و بنده توصیه دارم تا تمامی دستگاه های نظارتی باید از تمام توان خود را برای جلوگیری از فعالیت سوداگران استفاده کنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دولت به ویژه وزارت صمت و بخش خصوصی از جمله اتاق‌های اصناف، بازرگانی و... باید با افزایش نظارت‌ها از جولان سوداگران در بازار جلوگیری کرده و میزان عرضه کالاها را افزایش دهند.

 

فولادگر با بیان اینکه خرید مواد ضدعفونی همزمان با شیوع کرونا متاسفانه بار مالی تحمیل شده به مردم را افزایش داد تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و افزوده شدن مواد شوینده و ضدعفونی کننده بیش از پیش به سبد خرید خانوارها زمینه تقاضا را نسبت به عرضه محصولات مورد نیاز بالا برد و کمبود این محصولات موجب شد تا افزایش قیمت حادث شود و بار مالی تحمیل شده به مردم افزایش یابد.

 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تاکید بر اینکه با توجه به فضای ملتهب روانی در جامعه، فعالیت دلالان و افزایش قیمت کالاهای اساسی بسیار آسیب زننده و مشکل زا است خاطر نشان کرد: قطعا افزایش بی دلیل قیمت ها موجب تشدید التهاب در جامعه خواهد شد به همین جهت در شرایط کنونی که تمام توان کشور برای مدیریت و مهار بیماری کرونا گذاشته شده تاکید بر لزوم برخورد جدی دستگاه قضا و سازمان های نظارتی و انتظامی با دلالان بازار کالاهای اساسی و میوه و تره بار یک درخواست ملی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: