May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خانه به 399 نقطه گردشگری سفر میکنیم!
کد خبر: ۳۲۷۴۵۹
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
0
در تعطیلاتی که بهترین فرصت برای سفر بود باید در خانه نشست تا اپیدمی کرونا بشکند، اما این خانه نشینی به معنی ترک گردشگری نیست و می‌توان حتی در خانه هم گردش کرد.

به گزارش پول نیوز، عید امسال، میهمان ناخوانده‌ای در کوچه پس کوچه‌های شهر قدم می‌زند و منتظر اندکی قصور است تا جان‌ مردم را درگیر کند، از این روست که بسیاری از افراد به توصیه‌ها توجه کرده و خانه را برای خود امن‌ترین یافته و در کنار خانواده و در خانه‌های خود، تعطیلات سال نو را سپری می‌کنند.

تعطیلات نوروز ۹۹ از امروز آغاز می‌شود و با توجه به توصیه‌ها درخصوص سفر نکردن، اما در حال‌ حاضر یک مسیر و راه برای سفر ایمن و محافظت شده در برابر کرونا وجود دارد که برای تعطیلات عید نوروز آن را پیشنهاد می‌کنیم. با این روش می‌توانید به ۳۹۹ نقطه گردشگری ایران درحالی‌که در منزل هستید سفر کنید.

اهمیت "در خانه ماندن" در شرایط فعلی به حدی است که علاوه بر توصیه متخصصان و مسئولان داخلی، دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ایران نیز در پیامی ضمن تبریک نوروز ۱۳۹۹، با شعار «دست‌هامان کمی دورتر؛ دل‌هامان ولی نزدیک‌تر» برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس از تمام ایرانی‌ها خواست تا با ماندن در منازل و پرهیز از مسافرت و بازدیدهای نوروزی، بهار امسال را جشن بگیرند.

زمانی که کلمه گردشگری به زبان می‌آید همه ناخودآگاه یاد سفر، فرودگاه، جاده، ترمینال و یا منظره‌های زیبا و رویایی می‌افتند. با رشد و همه گیر شدن دنیای الکترونیک همچنین پدید آمدن فناوری‌های جدیدی چون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بسیاری از مفاهیم دستخوش تغییر شده است.

این شکل سفر که ایمن و محافظت شده در برابر کرونا است در واقع ایرانگردی از منزل محسوب می‌شود. بنابراین درحالی‌که خانوار‌های ایرانی در تعطیلات نوروز خود را قرنطینه خانگی خودخواسته کرده‌اند تا میزان احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهند، در تعطیلات عید با این سبک گردشگری از سفر محروم نخواهند بود زیرا به‌جای گردشگری فیزیکی می‌توانند گردشگری الکترونیکی داشته باشند و به مراکز دیدنی، تفریحی و گردشگری کل کشور بروند.

این نوع گردشگری با گردشگری فیزیکی یک فرق عمده دارد؛ شما با برنامه‌ریزی دقیق در ایام عید و در نظر گرفتن زمان و هزینه فقط می‌توانید به دو استان بروید و از مناطق توریستی آن لذت ببرید در صورتی که با استفاده از گردشگری مجازی شما می‌توانید هر روز دست‌کم به یک استان سفر اینترنتی داشته باشید.

در واقع هر خانوار ایرانی در هر نقطه از ایران که ساکن باشد می‌تواند با یک جست‌وجوی ساده با استفاده از کلیدواژه «گردشگری مجازی» و «گردشگری ۳۶۰ درجه» سایت‌های مربوطه را شناسایی و سفر خود را آغاز کند.

تجربه سفر مجازی حتی با فناوری‌های پیشرفته چون واقعیت مجازی هیچ‌گاه به اندازه تجربه واقعی آن لذت بخش نیست. اما نباید فراموش کرد که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به خانه نشینی هستیم؛ پس باید به سراغ تورهای مجازی رفت. تورهای مجازی مختص به موزه‌های مهم دنیا و کشورهای توسعه یافته نمی‌شود، تقریباً در همه کشورها از جمله ایران می‌توان تجربه مثبتی از تورهای مجازی داشت.

گردشگری مجازی هیچ وقت نمی‌تواند جای دغدغه‌ها و لذت سفر را بگیرد، اما می‌تواند در برنامه ریزی سفر کمک بسیار زیادی بکند. در ایامی که نمی‌توان سفر کرد، می‌توان با تورهای مجازی جاذبه‌های مورد علاقه خود را دید و برای سفر در آینده‌ای بدون کرونا برنامه ریزی کرد. بسیاری از موزه‌ها جنبه آموزشی دارند و با حضور در تور مجازی این موزه‌ها می‌توان چیزهایی آموخت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: